View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Torgeirnydal Vis innlegg
Jeg anser søttitallet som grunnlag for diverse tanker. Det føles som et skjæringspunkt mellom da og nå.
Vis hele sitatet...
Ja, det var relativt stor utvikling i den perioden. Samfunnet har vorte langt meir liberalt.

Men kor gammal er du? Kan grunnen vere så enkel at det var oppveksten din?
Sitat av Torgeirnydal Vis innlegg
Nå lider vi som samfunn under ekstrem snillisme. Flerkoneri, kjønnsforvirring og empati for situasjoner vi ikke har grunnlag for å forstå er alle ting som er med på å forderve samfunnet.
Vis hele sitatet...
Kvifor forderver det samfunnet? Det påverkar ikkje meg om naboen min har sex med to personer. Det påverkar ikkje meg kva kjønn folk har. Og er det ikkje eit gode at dei som fortel om store plager som følge av opplevd feil kjønn får bytte det? Og 'empati for situasjoner vi ikke har grunnlag for å forstå' får eg ikkje til å gi meining.
Sitat av Torgeirnydal Vis innlegg
Internett er som jeg ser det nøkkelen. Nøkkelen til en verden der de fattige ser de rike, og vica versa. At alle bør kunne gjøre hva de vil er selvklart. At man skal ha flere partnere, bestemme sitt eget kjønn og på andre måter utfordre konformiteten handler ikke om å gjøre som man vil, men om å bederve jeg-et.
Vis hele sitatet...
Hæ? Handler ikkje det å kunne ha fleire partnere om å kunne leve som ein vil? Handler ikkje friheit til å bestemme eige kjønn om å leve som ein vil? Kva internett og rike vs. fattige har med det å gjere forstår eg heller ikkje.

Strengt tatt framstår det som klassisk moralisme. Du vil at andre skal leve slik du ønskjer, utan å oppgi spesielt rasjonelle grunnar for det. Det verker heller ikkje som du er villig til å reflektere stort over det.