View Single Post
Sitat av Samsim Vis innlegg
Dem ville betale for lodd var det. for hjerte og lungeforening. hadde jeg vært mer våken så hadde jeg nok oppdaget at det var telefonsalg, tror dem klarte å kontakte meg via noe shady nettside jeg brukte for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Jøss, holder de på med det der ennå? Jeg husker jeg var femten år en gang. Småfull og sur fordi jeg hadde vært på vorspiel til en fest det ikke ble noe av, og oppringt av noen slike rasshøl som påstod at jeg hadde støttet dem tidligere og om det skulle være den vanlige pakken denne gangen. Jeg sa visst noe som kunne tolkes som et ja en eller annen plass inni der. 250 sure kroner for en blakk femtenåring, og en livslang motvilje mot å gi så mye som et rødt øre til hjerte- og lungeforeningen noensinne. Denne antipatien har med årenes løp utvidet seg til å omfatte mange kjente 'idéelle organisasjoner'. Ikke at de har svindlet meg igjen, men de bruker stadig tvilsomme metoder for å skaffe penger. De kan ha så edle motiver de bare vil, men hensikten helliger ikke middelet i min bok og de har et moralsk ansvar for metodene underleverandørene deres benytter.

Dersom du ikke får igjen pengene dine, så ta gjerne debatten på facebookveggen til Hjerte- og Lungeforeningen. Trusselen om negativ publisitet kan tidvis utføre mirakler. Det sagt, så vil jeg tippe at forbrukerombudet kan være til hjelp her - jeg har ikke lest alt, men det er jo interessant å bemerke at et søk på teksten "frivillig organisasjon" gir hele ni treff, som alle relaterer til telefonsalg...
https://forbrukerombudet.no/?s=frivillig+organisasjon