View Single Post
Trådstarter
34
Sitat av iduamit Vis innlegg
Som de andre sier, holde seg unna alle rusmidler er nok helt nødvendig.

Men jeg vil og anbefale å jorde deg ved å sitte i en stol, sette føttene skikkelig ned i bakken og føle på kontakten og kjenne de forskjellige tærne. En slags type meditasjon ved å fokusere på pusten. Kjenne pusten gå inn og ut enten via nese eller kjenne brystkassen/magen stige og synke.

Om det blir for mye, så hjalp det meg å rive meg vekk fra for rommet jeg var i om jeg var inne. Bare kle på meg noe annet og nytt. Gå ut i naturen å virkelig bare fokuser på å se ting. Prøv å tell lyktestolper du går forbi. Da fokuserer du på andre ting og tvinger fokusen over på noe annet. Eller hør på musikk eller podkast eller lydbok. Radioresepsjonen funka veldig bra for meg for eksempel. Humor ting er bra kanskje!

Ellers tror jeg du skal bare være trygg i at du aldri kommer til å bli gal. En ting jeg leste som var betryggende for meg var at de som faktisk blir "gale", får ikke noe forvarsel. De ender plutselig der. Og dermed er ikke du der, utifra det jeg kan tolke. Så kan det ta tid, og det kan komme tilbake i bølger. Helt okei, det vil gå over og gå lenger tid mellom hver gang.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke redd for å bli gal lenger, og har ikke særlig angst rundt det lenger. Er helt vandt.

Jeg har prøvd å være i naturen og slikt, men jeg opplever ingen sensasjoner rundt noen som helst ting. Emosjonelt er det som å være pakket i bobbleplast. Visuelt er det likt å se ut et vindu i en robot du sitter inni.