View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg har ikke oppdatert meg selv på feltet på et år eller to, så ta forbehold om dette.

Jeg var selv eier av en cubepro-something, og kan på det sterkeste anbefale alt som handler om open-source. Finn ut hvilken printer som er omfavnet av OS miljøet, og om du angrer på dette down the road, skal jeg faen kjøpe en ny printer til deg.

Stort sett snylter industrien på OS, ikke omvendt
Vis hele sitatet...
https://www.google.com/search?q=3d+p...NpB5e-EHXWWzM:

Disse du tenker på?
Usikker på om jeg ønsker og gå for denne typen løsning. Prøvde og finne noe i norge, virker som varen er utgått.

Jeg har ingen erfaring med CR10, CRX og Ender, men kan godt anbefale en original prusa! Kjøpte et Prusa i3 mk2 byggesett når MK3 kom ut, og den har vært gulle god siden. Den er OS og har et stort samfunn rundt seg, finnes utallige oppgraderinger og det er lett å få tak i deler.

Veldig kjekt å bygge selv, er mye enklere å feilsøke/oppgradere når du kjenner printeren.
Vis hele sitatet...
Har du oppgradert noe på printeren din? Ser det er en populær printer, noe høyre priset cr-10. Muligens bedre byggekvalitet, men ut ifra hva jeg har fått med meg så printer den nærmest identisk med cr-10.

Har en del erfaring med ender 3, tar relativt kort tid å sette sammen, ca 1t hvis du gjør alt nøye, funker til det mest, gir faktisk ganske god print kvalitet selv om prisen på maskinen er lav så syntes at det er verdt å kjøpe en ender 3, eneste med ender 3 er at man burde bytte ekstruder til en i metall og bytte ptfe tuben sine fittings
Vis hele sitatet...
Bruker den samme ekstruder som cr-10 serien?
Virker som en veldig fin maskin til en veldig god pris. Liker også hvordan den er bygget litt bedre enn cr-10. Men er noe usikker pga hvor store objekter den kan printe, samt ofrer man for den prisen kontra annen printer.

Har dere noe info om andre merker?
Annet merke jeg har skikket litt på. https://www.gearbest.com/3d-printers...ml?wid=1433363

Virker mer solid, noe bedre skrudd sammen enn hva som er nevnt tidligere. Tenker spesielt på hvor stabil rammen er, samt om det er slark i bevegelige deler. Om jeg blir lurt av bildet er en annen ting, mtp billig produkt ifra kina. Ser ut som det er byggesett.
Ser også på andre, er rene jungelen. Flere kloner, osv. Trodde ikke det skulle være så problematisk og bestemme seg.
Sist endret av sneipen; 16. januar 2019 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.