View Single Post
Sitat av zoober Vis innlegg
Det var jo du som sammenlignet 7. okt med 9/11 og samtidig sammenlignet Gaza med Irak. Jeg bare lurer på hvorfor du mener det er sammenlignbart?

La meg stille et annet spørsmål, så vidt jeg har sett så er det ingen som ikke har fordømt hamas' angrep og hamas' metoder og hamas' seksuelle overgrep.
Vil du også fordømme seksuell vold utført av Israelere mot Palestinere?
Vis hele sitatet...
Sitat av zoober Vis innlegg
Det var jo du som sammenlignet 7. okt med 9/11 og samtidig sammenlignet Gaza med Irak. Jeg bare lurer på hvorfor du mener det er sammenlignbart?

La meg stille et annet spørsmål, så vidt jeg har sett så er det ingen som ikke har fordømt hamas' angrep og hamas' metoder og hamas' seksuelle overgrep.
Vil du også fordømme seksuell vold utført av Israelere mot Palestinere?
Vis hele sitatet...
Det er sammenlignbart siden det er terrorangrep som har ført til at land måtte forsvare seg, Israel er mindre i areal og befolkning noe som fører til at flere kjenner noen personlig som ble direkte påvirket av det som skjedde den dagen, i USA som er ett mye større land i areal og befolkning så våknet de fleste amerikanere opp uten å kjenne noen personlig som ble direkte påvirket av terrorangrepet.

Hamas har i tilegg filmet ekstremt mye som skjedde den dagen, noe som vil være en ekstremt mye større belastning for pårørende å se halshugginger, meningsløs skyting mot biler, kasting av granater inn i bomberom der folk søkte tilflukt.

Hvis det er så jævla vanskelig å forstå at dette terrorangrepet mot Israel er verre så gir jeg opp å forklare.

Sammenligningen med Irak var bare å vise at enkelte år der så døde det mange sivile, krig er brutalt men slik aviser, fn og enkelte politikere får det til å høres ut så er Israel satan selv slik de holder på. Israel har ett område der befolkningstetthet er veldig høy, befolkning ble hindret eller nektet å evakuere av Hamas. Vi har ingen bekreftede tall på sivile som er drept av Israel men alt tyder på at de ikke er så jævla uproporsjonelt høye iforhold til kriger som har blitt kjempet i andre land.

https://en.wikipedia.org/wiki/Intern...rael–Hamas_war

Her kan man se at det ikke er alle som fordømmer Hamas' terrorangrep mot Israel, det var flere avstemminger i FN som ikke gikk gjennom der hamas skulle fordømmes for terrorangrepet fordi for mange land stemte imot. All vold fordømmer jeg personlig, om det er en Israeler eller palestiner. Jeg er også for at land har rett til å forsvare seg.