View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått plass i desember og lurer på hvordan det er og hva som forventes av meg. Jeg har vært innlagt før men da var jeg mye yngre og tryggere på meg selv og det var aldri samtaler med de ansatte. Bare frokost, felles aktivitet i regi av de ansatte, og felles fritid med andre innlagte egentlig litt som en slags feriekoloni enn behandlingssted om man ser bort fra faktoren at jeg var mad suicidal og ikke syns noe var gøy.

På det stedet jeg skal nå skal det være daglige samtaler men jeg har en tendens til å stenge alt inne. Får det så jævlig stramt og hardt av å snakke om det som foregår inni huet mitt.. Det vil også være forskjellige ansatte på skift fra dag til dag, sånn at jeg må fortelle det samme på nytt igjen til ny ansatt og ikke får noen trygg relasjon til noen av dem.. Jeg er redd for at de ansatte vil forvente for mye av meg og ikke tror at jeg har det så ille fordi de ikke får kommet inn på meg.

Hvordan har opplegget vært for andre her som har vært innlagt på psyk? Ikke ute etter erfaringer fra akutt -innleggelse, for disse oppholdene er helt forskjellige. Skal man bruke oppholdet som et pauserom fra det man sliter med, gjøre hyggelige ting og ikke fokusere så mye på det som er vanskelig, ikke føle man må ha tunge samtaler med ansatte osv? Eller skal man bruke oppholdet som intensiv terapi og må vise tydelig i ord og oppførsel hvor jævlig man har det?