View Single Post
Sitat av meddy Vis innlegg
Selvfølgelig ikke! Det er jo helt absurd. Man trenger ikke være særlig kreativ for å komme opp med scenarior som er virkelig skremmende. For 15 år siden ville folk sett rart på deg om du spurte,med god grunn!
De som synes dette er en flott ide bør tenke seg følgende: Hva når "feil" person kommer i makt? hva når det du hater er PÅKREVD?
Det er akkurat det som er enden på denne visa om den spiller ut. Mna må ikke ta stilling til alt mulig som andre synes er viktig,selv om de objektivt er det.
Jeg håper alle som lever nå får muligheten til å oppleve et Norge med ytringsfrihet i praksis. Jeg tror vi hadde det for ikke så lenge siden,men slik er det ikke lenger. Og anti-demokratiske (pr/def) ideer som dette er en helt naturlig følge. Alt som begrenser hvordan vi kommuniserer med hverandre er skadelig for menneskeheten i helhet. Hvis det ikke er ulovlig ift en Norsk lov,SKAL det dekkes av ytringsfriheten. Dette er et fundamentalt demokrati konsept.
Men det jeg har skrevet her er sikkert kontroversielt for en eller annen!
Det bør være mulig å forklare disse tingene til folk som er ca oppgående.og som vil vite hva som er sant og ikke. Postmodernisme er det største klovneri!
Vis hele sitatet...
Så du frykter at dersom vi får en homofil statsminister, risikerer vi at alle blir tvunget til å bli homofile?
Om det er det du frykter, kan man trygt si at du er homofob av dimensjoner og argumenterer mildt sagt mot en stråmann.
Eller er innlegget ditt bare sarkastisk for å vise hvor tåpelig homofobiske argumenter kan være?

Sitat av Stivtiss
Må jeg si at jeg har en slags tilsvarende holdning. Altså: jeg er 100% for ytringsfrihet, men jeg synes homofili og hele lgbt spekteret er rart. Skjønner ikke hvorfor noen gidder.
Synes og det er vanskelig med spesielt homofile menn (siden jeg er mann selv da). Hvordan skal jeg forholde meg til de når jeg ikke er homofil selv? Han kan bli forelsket i meg, men det er en problemstilling jeg ikke vil deale med. Hans problem. Kort og godt tenker jeg. Føler meg fort som en drittsekk i et sånt scenario, dersom det er en kollega f.eks. og jeg vet han er forelsket. Hvordan skal jeg oppføre meg rundt han uten å torturere vedkommende?
Vis hele sitatet...
Tror du legning er noe man velger, i og med at du ikke forstår hvorfor «noen gidder»?
Er det sånn med deg at du går rundt og velger hvem du skal forelske deg I?
Hva får deg i så fall til å tro at folk som er tiltrukket av samme kjønn velger hvem de skal forelske seg i, og ikke bare blir forelsket på samme måte som alle andre?
På hvilken måte ser du for deg at det er en reell problemstilling?

Sitat av Stivtiss
Føler meg fort som en drittsekk i et sånt scenario, dersom det er en kollega f.eks. og jeg vet han er forelsket. Hvordan skal jeg oppføre meg rundt han uten å torturere vedkommende?
Vis hele sitatet...
Er det tortur for deg å være i nærheten av noen du er forelsket i og på hvilken måte skiller denne såkalte problemstillingen seg fra om en kvinnelig kollega skulle bli forelsket i deg?
Er det sånn at du er nødt til å innlede et romantisk forhold til alle som er tiltrukket og /eller forelsket i deg, i og med at du ser på det som et problem at menn kan bli forelsket i deg?
Sist endret av Veggen; 14. desember 2022 kl. 18:06.