View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fjellape Vis innlegg
Jeg er heterofil. For meg ordet homofob sterkt, og blir jo veldig missbrukt om dagen, spesielt bland ungdom. Å være homofob ligger jo i ordet, å ha fobi mot homofili. For eksempel, "å hate" er et veldig sterkt ord i forhold til det "å misslike".

Jeg er ingen "homofob" men at jeg missliker oppførselen til homofile menn, nok til at jeg ikke klarer å mengde meg med dem er nok ikke noe tvil om. Det er bare den personen jeg er imotsetning til dem. Man mengder seg med de man liker og man har til felles med, gjør man ikke?
Likevel har jeg ingen hatefulle/homofobiske meninger om dem selvom jeg til tider ikke ikke takler dem... Og de har like mye rett på et kjærlighetsliv som oss heterofile.
At folk er forskjellige er noe man bare må godta. Om man synest det er veldig kleint og rart, hvordan de oppfører seg som mannlige jenter må man bare godta uten at det går for mye innpå seg selv. Det kommer for mye ann på vedkommende, og man velger selv hvem man vil mengde seg med. Og det å være homofob er egentlig veldig gammeldags nå i 2022. Jeg mener det skal litt mer til enn å bare "være homofob" viss dere forstår. Hadde jeg hypotetisk sett blitt angrepet på byen av en stor gjeng med homofile, og uprovosert hadde jeg sikkert blitt homofobisk mot den gjengen, men ikke mot alle i verden.
Vis hele sitatet...
Forsøket på å rasjonalisere eller bortforklare dette var ikke spesielt vellykket. Dette er ikke bare homofobisk, men så lavpannet at det er direkte flaut.