View Single Post
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Jeg veit ikke hvordan det ville påvirket henne.

Er heller ikke noe å akseptere, men om hun ikke klarer det så gjør det ikke henne til en med fobi
Vis hele sitatet...
Sliter veldig med å se hvordan å ikke klare å akseptere det ikke gjør en til homofob. Det raker ingen andre enn vedkommene, og kan ikke ha noen negativ innvirkning på en med mindre man er homofob.

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Jeg veit ikke hvordan det ville påvirket henne.

Er heller ikke noe å akseptere, men om hun ikke klarer det så gjør det ikke henne til en med fobi
Vis hele sitatet...
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
Fortalte henne at det var som å tro at man ikke er rasist om man "bare ikke støtter like rettigheter, men ikke villa ha direkte skadet noen". Hennes svar var: "Det er helt ulikt, for man blir født med hudfargen sin!".

Om jeg sier at homofili ikke er noe som velges, med alle mulige slags argumenter, kommer hun med allverdens rare utspill, som: "Hva ville ha skjedd med menneskeheten om majoriteten var homser? De kan jo ikke få barn!". Nå kan noen kanskje tenke at argumentene hennes er så svake at diskusjonen er vunnet, men den gang ei, for hun kjører på med slike absurde ting, og stiller spørsmål i stedet for å svare å mine.

Eks.:
Jeg: Om det er et valg, hvorfor i alle dager vil de i land hvor man risikerer dødsstraff for homofili være det?
Hun: Hva skjer om alle blir homofile?!?!

Det er veldig frustrerende. Sloss mot vindmøller, osv.
Vis hele sitatet...

Jeg hadde en diskusjon ang. dette med en kollega, han mente som venninen din at det er noe som velges, og at hvis barna hans 'valgte det' ville de få et vanskeligere liv pga. fordommer.
Jeg prøvde å få det inn i skallen hans at om det faktisk var et valg, ville ingen valgt det på grunn av nettopp det han bruker som argument med at det gjør livet mye vanskeligere pga. fordommer. Men det går liksom ikke inn.
Sist endret av Lyra; 13. november 2022 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.