View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Hei igjen. Har vært å tur med kidsa så ikke fått skrevet.

Håper du fortsatt er der og holder ut. Har tenkt på deg.

Angpenda suboxone har jeg selv sagt ja.

Fikk på metadon fra jeg var 18 til 27 og har ødelagt reseptorene mine.

Jeg ønsket å klare meg uten, men da var symptomene mine på psykiske plager mye sterkere. Som f. Eks angst og adhd.

Jeg sprakk et par ganger og begynnte på suboxone film.

Har aldri vært så stabil rusfri som jeg er nå. Har svært sjeldent lyst på rus og det har hjulpet på angsten. I starten fikk jeg mer angst av suboxone, men etter noen mnd ble jeg veldig stabil og fin i formen. Tuller ikke med medisinen og spiser den slik man skal vær dag på samme tidspunkt etter tannpuss og litt mat. Da er blodsukkeret litt oppe å medisinen virker bedre.

. Føler du deg nede å usikker på å slutte så si ja.

Da får du dekket suget etter opiater og sannsynligvis roe deg litt ned iforhold til diagnosene dine. Du vil få et lite lokk på det høyeste følelsene og i et par år vil dette kunne hjelpe deg stort.

Det som også hjalp meg veldig var urinprøver ganske ofte og det at jeg måtte stå opp tidlig hver dag å hente medisinen å snakke med noen om hvordan det gikk. Jeg fikk dermed et program å ble tvunget inn i en sunn døgnrytme.

Samt det å ha masse helsepersonell du møter du kan snakke med og som heier på deg kan være en stor motivasjon om du tar det på riktig måte.

Mange klager på at lar er strenge, men det er akkurat dette som kan være den største hjelpen. Du blir nesten tvunget inn i en god rytme med masse proffe folk som passer på deg. Er du nede en dag kan du snakke med de som leverer ut medisinen.

Du kan selv være med å bestemme hvor det er best for deg å hente den.

Jeg pleier sjelden å anbefale noen å begynne med det, men kanskje du burde vurdere å gi deg selv en sjanse. Ta i mot medisin akkurat som en diabetiker gjør og bruke dette tilbudet til alt du kan.

Lar kan henvende seg til eksperter å du kan få masse hjelpe der om du er litt ydmyk å prøver å gjøre om tankene dine.

Det jeg mener med fake it til you make it er litt med hvilken tanker du gir føde.

Skal du høre på den stemmen som sier du ikke kan være nykter. Eller den stemmen som fikk seg inn på avrusning....


Dette velger du selv., men etter min erfaring høres ikke buorenorfin i en god stund ut som en dårlig løsning.


Håper abstinensene begynner å roe seg ned og at du har hatt en fin helg.
. Fint tidspunkt å bli nykter på. Deilig vær og vil være frisk hele sommeren i form til å nye sommeren uten å stresse med rus.

Tåler du å drikke litt kan du jo ta noen pils på stranda.



Lykke til! Dette klarer du!

Om ikke, ikke la deg slå it av litt motgang, da må man prøve igjen. Har selv vært på 12 avrusninger, 7 behandlinger, 6x akut psyk og fler andre steder, men til sist klarer man det


Klem fra iamaddict.