View Single Post
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahahah, nei det kan du så absolutt ikke.
Det har noe med input lag og gjøre, og hvor fort skjermen din oppfatter og klarer og oppdatere bilde i forhold til mus & tastatur bevegelser. Jo mindre hz, jo dårligere flyt & treigere bevegelse på bildet, og tro meg, det er MEGET merkbart.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi tro på deg? Hvilken bakgrunn har du, og hva gjør deg troverdig?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Er jo en grunn til at ALLE pro’s og alle tournaments rundt om kring vil ha 144hz+ og 1ms.
Ingen av f.eks csgo-proffene hadde spilt på samme nivå med en 60/75hz skjerm
Vis hele sitatet...
I TV serier og filmer, så brukes 24 FPS, og siden øye vårt er litt treig å oppfatte, så ser vi bevegelser i stedet for en serie med 24 bilder i sekundet. Ser man forskjell på 24 og 30 FPS i TV serier og filmer? Ja, Ser man forskjell på 30 og 60FPS? Jeg vil si at ikke alle gjør det, synet vårt er like individuelt som smaken, lukten, hørselen. Noen har godt syn, mens andre har dårlig syn.

Selvsagt så vil spill på datamaskinen oppfattes anderledes for hjernen vår enn TV serier og filmer, da man gjør noe fysisk, enten trykker en knapp på tastaturet eller flytter på musen, og forventer at dette skal vises på skjermen. Spørsmålet er bare hvor grensen går, selvsagt er dette subjektivt som med alle våre andre sanser.

Hjernen våres er forøvrig lett å lure, vi leiter konstant etter mønstre, og vil gjerne ha rett. Hvis du tror at du oppfatter forskjell på 144Hz og 240Hz skjerm, så vil hjernen din konstant leite etter ting som styrker denne teorien. Og hver gang du observerer noe som styrker din teori, vil hjernen din si «Jeg viste det!», og troen din vil bli forsterket. Og forsåvidt er det jo logisk, 240Hz skal jo i utgangspunktet gi et smoother bilde med raskere oppdateringer, spørsmålet er bare om vi er i stand til å se det? Og er det nødvendig?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Det er så tøys, du burde virkelig teste dette selv med tester istedefor og skumlese noe på google..
Vis hele sitatet...
Igjen, ser du det? Eller vil du gjerne se det, fordi det står 1ms i spesifikasjonene til skjermen, fremfor 4ms?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Ms = Responstid / hvor mange millisekunder panelet i skjermen bruker for og oppdatere alle pixlene.

I chillespill som feks WoW, LoL etc kommer du ikke til og merke forskjell, men i feks PUBG & csgo der millisekunder har noe og si pga kjappe peaks rundt gjenstander, raske og bråe bevegelser etc så vil du merke STOR forskjell.
Vis hele sitatet...
Det var vel litt hardt å si «STOR forskjell». Alle som har bilsertifikatet, har blitt fortalt på teoriundervisningen, at hjernen våres bruker 1 sekund, fra noe uventet skjer, til vi har oppfattet det, bestemt oss for en handling og startet handlingen. Så at du skal ha reaksjonstid på 1/1000 av hva andre har (ref: «der millisekunder har noe og si»), tviler jeg sterk på.

Du lider vel av en eller annen form for syn-Placebo effect og Confirmation Bias