View Single Post
Har du prøvd å dra på NA møter? Anonyme narkomane. Det er ett veldig bra tilbud å den eneste betingelsen for medlemsskap er ett ønske om og slutte med rus. Der kan du lette på bekymringene dine, dele om hvordan du har det, høre om andre som er eller har vært i samme situsjon som deg. Du kan lese mer om det på nett. Google NA Norge. Kan fint kombineres med rusbehandling.

Jeg er selv en rusmisbruker i behandling som går på NA møter. Trodde livet mitt var på rett vei 2009- starten av 2010 men så endte jeg opp i byen jeg har hatt min aktive periode som tung misbruker. Sprakk flere ganger, så tilslutt falt jeg helt tilbake. Søkte meg da inn på behandling å er i Tromsø nå på en veldig bra plass. Kom hit i februar etter 2 ukers nedtrapping på skjerma avdeling. Er 4 mnd ut i programmet å har 4 mnd til. Det er litt av en jobb å bli rusfri, men bare det å få søkt seg inn i behandling er ett stort steg. Håper du møter opp. Ønsker deg lykke til!

Ta det rolig - en dag av gangen!

Vil også legge til at jeg også mediterer og det hjelper meg utrolig mye med og holde meg fokusert, rolig å motivert. Hjelper mot tankekjør, reaksjoner og uønskede følelser.

Har også lest en god del om buddhismen og tao, noe som hjelper meg stort til å være ett bedre menneske å aksepteree meg selv å livet. Leser/praktiserer nå noe fra buddha-skolen som heter Falun Dafa/Falun Gong som er en kultiveringsmetode på høye nivåer for kropp, sinn og sjel. Man kan kjøpe en instruksjonsbok som er ganske kort, eller hovedboka som heter Zhuan Dafa. Jeg anbefaler dette til alle.

www.falundafanorge.com
www.falundafa.org

Noe litt lettere lesestoff er selvhjelpbøkerne til echart tolle. Boka "Det er NÅ du lever" et veldig fin å hjelper deg garantert på en eller annen måte. Kjøpes på www.cdon.no

Håper du får bruk for noe av dette. Anbefaler alt! Husk NA møter!

Send gjerne spørsmål på PM hvis du vil. Jeg hjelper gjerne med hva som helst.