View Single Post
Dette minner meg litt om meg selv for et par år siden. jeg har ikke så mye livs erfaring som det du har. men det høres ut som at du har motivasjonen i orden.

hvis du vil ha en anbefaling fra en kar som har holdt seg nykter i over halvannet år så kom deg på en rehab. hvis du har holdt på med dette veldig lenge så vil jeg anbefale et langtids sted der du er inne i 12 måneder for å komme deg tilbake til deg selv. at du kommer til å bli 100% den personen du var før er etter min erfaring lite sannsynlig. men nå var jeg 17 år når jeg begynnte å ruse meg så kan like gjerne være at min utvikling de siste 5 årene har endret meg like mye som det rusen har gjort.

min løsning var å komme meg på en avvenning. var vekke i kun 3 måneder men det viste seg at jeg hadde ADHD. noe som ville virke logisk i min sak. men tilbake til emnet; kom deg på rehab, gå på alle møtene du kan komme deg på(NA) ta imot hvert eneste tips du kan komme over. hør på folk som har sprukket om du møter på de. se om du kan lære noe av andre sine feil. var dette jeg gjorde når jeg kom på rehab.

Og alle de som jobbet på denne rehab klinikken sa det at: du kommer aldri til å klare å bli rusfri ved 3 måneders rehab! jeg er sta som et esel å sa det at fuck u! ikke faen om jeg skal kaste bort mer tid på å hente tilbake livet mitt en det jeg trenger! å det visste seg at jeg hadde rett. MEN det er veldig viktig at du kutter kontakten med folkene du kjenner som ruser seg. for det er mye lettere å falle for fristelsen. jeg har vært på rehab en gang tidligere. men jeg likte meg ikke i det heletatt, å da hendte det at jeg gikk å besøkte venner som ruste seg å jeg holdt ut i ca like lang tid som det tok å mekke opp dritten før jeg satt med trynet hengende til gulvet i en annen verden.

mitt problem var hasj og hallusinogene rusmidler. heldigvis for min del tok jeg megselv i akt å kom meg på rehab for jeg fikk store angst problemer, kunne ikke stole på noen rundt meg jeg ble paranoid til tusen! gikk rundt med våpen på meg fordi jeg var sikker på at hvem som helst kom til å prøve å drepe meg. så kom deg på rehab er mitt tips. hodet ditt har nok godt av det. å det kommer til å komme dager der du får veldig rus sug men det viktigste da er å ha noen du kan ringe/besøke som har vært i en lignende situasjon som deg sånn at du har noen å snakke med er en veldig viktig ting. har du noen du kan ringe eller lignende som kan hjelpe deg komme igjennom de dagene du har det jævli så kan du komme deg tilbake til ditt gamle deg så sant det lar seg gjøre.

du skal nok se at dagen kommer hvor du tenker "det finnes en gud"

bare pass på at du ikke får for mye selvtillit. be humble in all your days and you will become a person that everyone uknow will become proud of!

Lykke til på din vei! may god be with you and may you live a blessed life!