View Single Post
Sitat av a9ta
Det vanskelige for min del nå er å vite hva som er det beste for meg nå som jeg skal legge pepper og rus som var den som både reddet meg og den som ødela meg på hylla. Skal jeg høre på familien som vil sperre meg inne ett sted slik at de har kontroll, skal jeg høre på vennene som sier jeg bare trenger å komme meg inn i miljøet dems igjen, eller skal jeg høre på det jeg selv tror vil være det beste, eller skal jeg høre på de som sier at det er bedre å holde seg til narkotikaen siden den holder meg unna tanker om å ta livet mitt?
Jeg stoler som sagt ikke på verken dem eller meg selv, meg selv pga at jeg vet ikke om det er fornuften eller suge etter rus ( kanskje rusen selv til og med) som snakker på mine vegne?
Vis hele sitatet...
Uten å ha lest svarene du fikk vil jeg meddele at jeg har en søster som er i noenlunde samme situasjon som deg. Fortiden hennes trenger vi ikke å gå innpå, men kan si så mye som at hun er en speedfreak.

Vi vil selvsagt ha henne inn på avrusning, men hun vil ikke dette selv, siden dem hun har snakket med hevder dem ikke fikk hjelp i ettertid (dette er selvsagt mennesker som sprakk raskt), noe som ikke stemmer i det heletatt! Vet om en som har fått hjelp til både jobb og leilighet (og mye annet) etter at han la seg inn. Dette er en kar som klarte å holde seg.
Noe sier meg også at hun missliker at vi skal ha "kontroll" over avrusingen hennes, noe som heller ikke hører hjemme i realiteten (at vi vil at hun skal ligge seg inn grunnet vår makt syke altså).
Vi vet at om hun skal avruse seg selv, så går det til helvete innen en uke da dette er noe som har skjedd gang på gang. Vi vil bare hjelpe henne, og at hun ligger seg inn er den eneste muligheten vi ser som kan hjelpe henne utav rusen.

Men du vet når du har en kvise og driver å tar på den, da blir det bare mer og fler kviser. Slik er det med amf og suicidal/negativ tankegang. Det blir bare værre jo mer du speeder. Du merker det kanskje ikke så godt selv, siden du blir bedre etter justeringen. Men vi på utsiden ser det godt!

Det jeg vil anbefale deg er å legge deg inn, fortelle hvordan tankegangen er med en gang. Så hjelper dem deg nok med en psykolog/psykriater når du kommer ut igjen.

Håper ting ordner seg for deg a9ta og jeg ønsker deg lykke til på ferden!