View Single Post
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Jeg mener PWO er et helt greit tilskudd man kan bruke, men ville begrenset det til dager en skal gå for ny PR. Man bygger jo tross alt toleranse for koffein.

Å si det blir for dyrt og at man kan kjøpe ingrediensene hver for seg blir for meg litt dumt å si. Man kan jo argumentere for det i utallige produkter? Man kan for eksempel kjøpe inn snusposer selv og tilsette smak slik man vil, og spare penger på lang sikt, men hvor mange gidder det? Preworkouts er en fin kombinasjon av tilskudd som generelt sett får deg til å yte bedre.

Sett fra et annet perspektiv, sparer man tvert i mot penger på preworkout kontra å kjøpe energidrikker for å tilføye energi.
Vis hele sitatet...
Det blir feil sammenligning.
Poenget er at majoriteten av ingrediensene i bcaa og pow har du nok av i kroppen dersom du har et normalt variert kosthold, derfor er det gjerne kun koffeinet som gir en evt energiboost.

Men som du ser i artiklene jeg linket til så bør du ha avstått fra koffein i opptil 24 timer før du klarer å hente noe særlig ekstra, og hos toppidrettsutøvere i utholdenhetsidretter var denne effekten 2-3%.

Så de fleste får nok liten effekt av disse tilskuddene.