View Single Post
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvis du først skal gjøre dette, hvorfor dele opp lapper? Da er du ikke klar for det. Vent heller til du føler deg klar og gå fullt ut. Ta det på sparket en dag du føler for det, og ikke tenk for mye over det. Etter min erfaring, om man sitter der med ekstreme forventninger til hva som skal skje så kan man bli skuffet, det er bedre da å bli tatt litt på senga, og bli overrasket.

Positive: endret tankegang, handlingsmønster og perspektiv over personlige problemer eller vanskelige ting.

Nøytrale: det skjer ingen verdens ting og hele opplevelsen er bortkastet og meningsløs. Spaced tankegang og endret personlighet.

Negative: forverring av det du alt strir med, ptsd-aktige symptomer som kan vare lenge og at du mister litt kontakt med virkeligheten.

Veldig kort oppsummert, ville ikke bekymret meg, hvis du skulle være veldig bekymret så får du ha noen brannslukkere i bakhånd. Jeg har hatt veldig mange psykedeliske opplevelser, både gode og dårlige, men ser vel på lsd som det tryggeste om det er en badtrip du frykter. Ved en fullverdig opplevelse skal man IMO være innom alle følelser, også sterk frykt.
Vis hele sitatet...


Du sitter å gir tips og råd om noe du tydeligvis ikke har nok erfaring med til å gi råd om i akkurat denne tråden.

La meg spørre hvor mye erfaring du har med LSD og i hvilke settinger utenom sporadisk, rekreasjonell bruk?

Trådstarter har prøvd dette én gang før!
Og da en halv lapp, som han ikke engang er sikker på om var ekte vare.
Og du begynner ditt inlegg med å sette spørsmål ved hvorfor man i det hele tatt deler opp lapper? At man bør være klar for å gå fullt ut hvis man først skal gjøre det osv.
Det sier meg at du er den siste her jeg hadde tatt råd fra om noe som helst.

Jeg har nok erfaring med Lsd i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed til å fortelle deg at en halv lapp av en sort kan være like potent som 2 hele lapper av et annet merke.
Det blir litt som å si "Hvorfor spise en halv knips, da er du tydeligvis ikke klar for å gå fullt ut"

Videre så ber du han/hun helt uforberedt putte i seg en hel lapp Lsd på sparket, nice one!
Spesielt med tanke på at han/hun nettopp har fortalt om en svingende emosjonell stabilitet siste tiden.

Skam deg! Virkelig!

Dette er desto større grunn til å faktisk planlegge dette skikkelig, med en erfaren tripsitter eller i det minste med folk som vet hva de driver med, i trygge omgivelser og med mulighet for å bli tatt vare på om ting skulle bli vanskelig underveis.

Kjenner jeg blir mektig provosert over måten du spiller frem Lsd på for en uerfaren bruker.
Men jeg unnskylder påstandene dine med din åpenbare uvitenhet og uerfarenhet, og skriver heller dette relativt skarpe svaret på inlegget ditt for å skape litt kontrast her.

Lsd kan være et veldig nyttig verktøy, det kan også være ufattelig interessant og morsomt.
Men det er faktisk et veldig kraftig psykedelisk stoff, som ikke er for alle og som bør behandles med både respekt og forsiktighet.

Jeg har selv brukt dette i både rekreasjonelt og terapautisk øyemed, i doser langt over det vi snakker om her.
Og dagsformen, intensjonen, psykisk tilstand, omgivelsene har veldig mye å si på hvordan man reagerer på en dose.

Eksempel:

En halv lapp Hoffmann Jubileum sendte meg halvveis til Valhalla og tilbake på en telttur med en venn en sommer.
1 måned tidligere tok jeg 2 lapper fra SAMME ark og fikk ikke i nærheten av samme effekt, selvom det var en ganske intens tur det også.