View Single Post
Dette kan virke som en tragisk eller komisk hendelse for noen, for meg er dette en trist og frustrerende hendelse.


Tilbake i november 2021, jeg bestemte meg for å legge til en 2FA token til min snapchat
bruker, i tillegg til passord.

For dere som enda ikke vet hva er en 2FA token app er, så er "Google" sin 2 veis autentisering hvor man i tillegg til å skrive inn passordet, også må skrive inn et 6 sifret tall man får
fra appen. Jeg bruker appen "authy" for dette.

Så tilbake til hendelsen, jeg la til 2FA bruker i authy appen, og når jeg skulle bekrefte inne
i snapchat appen(skrive koden jeg fikk i authy inn i appen), altså ikke app på telefonen, men selve snapchat appen(serveren dems), og jeg ble bedt om å gjøre dette på nytt. Authy appen funket fint, og den lagret 2FA nøkkelen.

Så jeg gjorde dette på nytt, og det funket. Det som da skjedde var at jeg nå fikk 2 stk. snapchat
2FA brukere inne på authy appen.

Her er feilen som jeg selv kan innrømme jeg gjorde og tar selvkritikk for det: Det dukket altså opp 2 stk snapchat brukere på authy appen. Jeg tenkte at den nyeste brukeren(Den som er plassert helt øverst til venstre er gjeldende), Det viste seg at det var den første som var gjeldende(Selv om appen klikket og jeg måtte gjøre det på nytt).

Jeg har nå lært at man nødvendigvis ikke trenger å slette ting fra tlf med en eneste gang, men heller vente en stund, teste med innlogging igjen for å se hva som funker. Hadde jeg ikke vært for kjapp med innloggingen så hadde nok dette
ikke skjedd. MEN så hadde alt dette ikke hendt om snapchat(Serveren, ikke appen på telefonen min), ikke hadde klikket og det bare hadde funket første gangen..


Inne på support siden dems står det: "Please Note: We do not offer support for lost Recovery Codes ��". Som enkelt forklart i policyen dems så erstatter/hjelper de deg ikke om du mister 2FA brukeren, som jeg har i mitt tilfelle.

Problemet er at utifra svarene jeg har fått (får samme type svar uansett hva jeg skriver), så virker det som om det er auto-roboter som svarer ,og ikke en ekte person i seg selv. Jeg er ganske sikker på at om jeg kunne
fått tak i en av dem og forklart situasjonen, så ville dem vært behjelpelig med dette. Eller om det altså hadde vært en super-stjerne eller kjendis som hadde tatt kontakt, da ville dem fort fått hjelp eller?

Mange har allerede sagt til meg "du får den aldri tilbake, bare kom deg over det". Så jeg håper jeg slipper å se de samme svarene her, men at noen faktisk kan komme på ideer som kan hjelpe meg å få den tilbake.

Har forsøkt å ta kontakt med dem på twitter, og får bare beskjed om at jeg må sende mail via support siden igjen..
Sist endret av kingkentyy; 24. mai 2022 kl. 09:14.