View Single Post
Pressa ikke like hardt på den heller, fordi den var myr større enn en vanlig penn.
Vis hele sitatet...
Kom på en ting, har ei venninne som sliter med leddgikt tror jeg det er, uansett. På dårlige dager så sliter hun med klypa. Vonde ledd el noe slikt. Hun tegner og maler hele tiden. Hun starter alltid med blyant tegninger. Jeg kom på at hun har noe greier hun setter utenpå blyantene slik at blyanten skal bli mer ergonomisk riktig og dermed avlaste.

Kanskje du kan forsøke noe slikt?

Finner du ingen løsning så blir det vel til å skrive på laptop med godt tastatur. Det har jo også sine fordeler med digitale notater. Du kan søke på ord, dato, fraser osv. Jeg med adhd er et rotehue, og har aldri hatt kontroll på notater. Men når jeg startet med notater på pc så lå de alltid i mappen sin, de var søkbare og det hjalp meg veldig når det nærmet seg eksamen og intensiv lesing. Fordelen for meg var at jeg alltid fant igjen feks tankekart og illustrasjoner siden alt lå på laptop'n. Tidligere med manuelle notater var det kaos og uorden, og ofte mye skriblerier og kruseduller slik at det ble vanskelig å lese i ettertid.

Har hørt noen si at hånd til øye til hjerne er så bra for å huske, men tror dere ikke man husker ting fordi man skriver uavhengig og en bruker touch eller fysisk bevegelse av underarm, håndledd og fingre?

Jeg må gripe pennen litt hardt fordi blekket fungerer dårlig om den ikke treffer ordentlig på papiret. Merket at det ikke hjelper å skifte patron, siden disse var av samme type, må nesten holde pennen helt rett og da blir skriften mindre behagelig å se på.
Vis hele sitatet...
Men må notatene skrives manuelt eller med akkurat den pennen? Kunne du brukt pc, eller helt vanlig blyant kanskje?
Sist endret av _abc_; 9. mars 2021 kl. 22:33.