View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
«Bevis? DET har vi» den har jeg hørt mange ganger! Men da kan jeg eksempelvis si; la meg ringe advokaten først? Nå har jeg heldigvis hatt ingenting å gjøre med de kukkene på mange år.

Men! Jobber som håndverker og har jobbet hos sjefen på OPS og tilogmed han sa jo at han hater å ha politiet bak seg, glemmer å blinke når han kjører i rundkjøring osv


Da tenker jeg; hvordan skal VI ha tillit til de, når de faen ikke har tillit til sine egne engang
Vis hele sitatet...
Har faktisk aldri hatt med politiet å gjøre selv, mer enn normale promillekontroller, og en gang de sto midt i veien på nattestid og sjekka alle som kom forbi grunnet glatt føre. I likhet med TS er jeg ingen politi-hater, men spesielt når det kommer til narkotikafortredelser er det helt åpenbart at det er mye maktmisbruk. Jeg synes det er positivt at riksadvokaten nå fastslår at mye av det ikke er OK, men når det legges frem som "Hvis politiet skal gjøre dette, må de ha skjellig grunn til å mistenke narkotikasalg, for eksempel på bakgrunn av mengde, innpakning eller «narkotikaregnskap»." ser man jo at her er det bare å kjøre på, og finne på en eller annen grunn til at de mistenker at du selger. Om de tok feil får de jo ikke konsekvenser uansett, så tough luck for deg som ble ransaka uten grunn...

Synes også det er litt dumt at man skal føle et ubehag om man møter de i trafikken. Jeg har selv hatt den samme følelsen når de ligger bak meg, men på den andre siden har jeg blitt frakjørt av politibiler som ligger 10-20km/t over fartsgrensa uten å kjøre utrykning. Der jeg bor var det også en sak der noen fikk bot fordi en patruljebil fikk med seg at de ikke blinka seg ut av en rundkjøring, men så ble en patruljebil observert på vei ut av samme rundkjøring uten å blinke. Patruljen fikk naturligvis ingen konsekvenser. En kompis kunne fortelle at til og med hans uskyldige mor, en godt voksen barneskolelærer, fikk stor mistillit til det lokale politikontoret grunnet den saken.