View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i en lignende problemstilling, er ufør men med noen tusenlapper ekstra på konto iblandt fra utenlandsk bedrift. Hvordan fører jeg eventuelt dette riktig opp i selvangivelsen? Skriver jeg forventet ekstrainntekt på den selvangivelsen som har kommet nå nettopp eller er det noe jeg bare kan la gå til neste års skattemelding når det kommer en oversikt på den over innskudd og formue og som vil rette seg automatisk?

Jeg unner meg den ekstra inntekten men vil ikke at det skal få konsekvenser med skatteetaten, uførestønaden min eller politiet?!
Vis hele sitatet...
Du har fått eget skriv fra nav ang uføren din hvor mye du har lov å tjene uten reduksjon i utbetalingen. Dette kan du sjekke på nav.no . Ang selvangivelsen så skriver du det opp som ekstra inntekt når du får skatteoppgjoret, dem innhenter ikke denne informasjonen automatisk fra feks valutaregisteret, det skjer kun ved en kontroll. Det er ummulig for meg å si om det har noe og si så lenge jeg ikke vet total summen per år. Men er det under 50.000 så ville jeg ikke skrevet det på selvangivelsen, og du blir i hvert fall ikke anmeldt for det. Det skal grovere summer til.
Sist endret av FniksFnoks; 29. mars 2021 kl. 02:02.