View Single Post
Satan det hva mye å ha orden på��Tusen takk før innspill!!!

Sitat av wtfgirl Vis innlegg
Jeg valgte Datavitenskap fra et toppuniversitet fremfor kybernetikk på NTNU en gang i tiden. Jeg ville gått for DataIng. eller Datatek.

Ren datavitenskap er helt for jævlig og du skal av natur være så inni akkurat den type forskningsstil at du ikke hadde trengt å spørre her.
Du får som regel mye mer praktisk kunnskap utenfor et rent vitenskapelig studie og dermed lettere jobber (bredere kompetanse) og lønn siden.

Når jeg sier for jævlig mener jeg foordi realfag er basert på kontinuerlige kontinuum (satset vi har dette fremmedordet også ), noe som er gearet på klassisk ingienørretninger og alt innimellom. På min bachelorgrad ang. dette ble microsoft nevnt 3 tre ganger; selv om jeg tok et kurs innen avansert nettverksinformatikk, fikk jeg bare oppleve hva det betydde å være Ramanujan , uten å lære en døyt om faktisk praktisk html/php o.l ting (back then ).. Datavitenskap er som et rent mattefag egentlig, men med fokus på 'discrete' matematikk, wtf, har ikke Norge engang fått et ord for det mellom alle de engelske låneordene? Ikke diskrét men du vet nok hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Hvilken skole gikk du?
Er det vanskelig å få jobb siden du er for mye spesialisert?
Sist endret av Student420; 6. mars 2021 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.