View Single Post
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Jeg skjønner ikke. Mener du at leger og kirurger sitter og gleder seg til neste kritisk skadde kommer rullende inn på intensiven? Jeg tror de i redningstjenesten ser på jobben sin som viktig og nødvendig, siden ulykker faktisk skjer. Ikke at de ønsker flere villstyringer i seilbåt i høy sjø.
Vis hele sitatet...
Beklager å skuffe deg, men dersom redningstjenesten var en lett jobb uten risiko eller utfordringer.. så hadde de som jobber der nå hatt helt andre jobber.
De ferreste har slike jobber på grunn av en absurd trang til å hjelpe en haug ukjente som havner i trøbbel..

Nei, leger og kiruger sitter ikke å gleder seg.. men spør en kirug eller lege om ikke han har lyst å få gjøre eller være med på en operasjon han ikke har gjort før... Det er utfordringen og prestisjen som driver de fleste, ikke et brennende ønske om å hjelpe andre.

Folk er ikke så uselviske som man av og til kan få inntrykk av, vi er alle egoister, det er det som ligger i vår natur. Noen mener at det er egoistisk å utsette seg selv for det de mener er for stor risiko, da det vil være familie og venner som vil bli lei seg om noe skjer.. Vel, det er minst like egoistisk å mene at andre skal leve livene sine for å gjøre deg fornøyd (eksempel: du, min venn. Vil ikke at jeg skal begynne med BASE hopping, fordi eg kan dø og då blir DU lei deg.. <--- DU er egoisten)