View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja den diagnosen er tung for mange. Det er definitivt en diagnose du bør forsøke å få et avklart forhold til. I praksis blir det vel da en eller anne form for traumebehandling. Kan være litt tøft å stå i, men det er jo uansett stress m/flash, dissosiering, tankekjør og nedstemthet. Og ptsd går sjeldent over av seg selv. Men det kan for de aller aller fleste behandles slik at det blir et veldig bra liv likevel.

Du er ikke diagnosen din, den er påført av andre. Ikke la det legge føringer på livet ditt. Ta gode valg og forsøk å gjøre ting som er bra for deg, selv om formen en dag er dårlig. Det er helt fint å ventilere her, noen ganger må bare trykket ut. Men kanskje burde du snakket med legen din om evt. å bli søkt inn på behandling mot traumer?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke diagnosen min, jeg prøver aktivt å prøve å dytte det vekk så mye jeg kan. Jeg har ikke nevt at jeg har det til mine nærmeste venner engang.

Psykologen som ga meg diagnosen skrev meg ut siden det var ikke noe mer hun mente hun kunne gjøre.