View Single Post
Ikke bruk babyolje. Og unngå å bruke ting som ikke er laget for bruk i solarium, da ender du bare opp med skjolder. Kremene til Brun og Blid funker ganske bra, men de er litt dyre. Ideen bak dem er at man skal tilføre fuktighet under soling (= mer brunfarge) samtidig som kremen er matt/absorberende (imotsetning til reflekterende, som solkrem). På grunn av prisen bruker jeg kremen min bare på ansikt/nakke/skuldere og noen ganger et tynt lag på armene.

Det er bedre (for brunfargen og for helsen) å ta litt sol mange ganger, enn å kjøre lange "i-siste-liten"-sessions. Om ikke jeg har tatt sol på lenge pleier jeg å starte på 5-7 minutter, og øker ca 2 minutter for hver gang helt til jeg er oppe i 12-15 minutter. Kjør 2-3 ganger i uken til du er så brun som du ønsker å være, også tar du det en gang i uken en stund - så kan du ta det sjeldnere og sjeldnere for å opprettholde brunfargen. Det er de samme instruksene som står på Brun og Blid. De funker. Videre så vil nye solrør gjøre at du trenger mindre soletid. Vanskelig å vite hvilke solsenger som har nye solrør, men å se etter slitasje er en ting man kan gjøre. Og toppmodellene pleier ofte å ha ganske sterke solrør også.