Tråd: Ble busta
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt greit det. Men er det ingen her som synes det er galt av dem å gjøre slikt? Er ikke privatliv en selvfølge i hjem i hele norge? Kan hende jeg høres ut som den største gen z-en men for meg og vennene mine er privatliv nesten som en menneskerett . Det er jo som en uskreven regel som man bare forventer ikke brytes? (Om jeg tar feil er jeg kanskje ultra bortskjemt lol). Føler egentlig mest at de vet at jeg ikke kan flytte ut derfor misbruker de "makten" de har i huset

Å tenke at man er "en gjest som bor på et hotell" er jo heller ingen sunn instilling når man lever i en familie. Ja det skal være regler og grenser, men hjemmet skal jo være demokratisk!
Vis hele sitatet...
Foreldrene dine mistenkte at du drev med snusk så de snoket litt ekstra.
Du kan se på det som "invadering av privatliv" men her er greia;
Og de hadde jo faktisk rett.

Så nei, foreldre som mistenker at ungen driver med ulovlige rusmidler og så tar ekstra steg for å komme til bunns i det når ungen lyver er ikke brudd på menneskerettighetene.
Det er å være ansvarsfulle foreldre.

Hvor har du det fra at "hjemmet skal være demokratisk" uansett?
I alle tilfeller jeg vet om, minus et par ekstremt bortskjemte enebarn så er regelen "mitt hus, mine regler". Ungen har ikke stemmerett i viktige saker, og mor/far har alltid veto uansett.