View Single Post
Sitat av Dyret Vis innlegg
Du bør nok prøve å lese deg opp litt på hva de ulike kommandoene gjør. Du kan lese mer om de ved kalle de med på /? bak, f.eks. "CD /?" på kommandolinjen.

ECHO OFF skrur av det at alt som kommer etter skrives ut på skjermen, og trenger bare å gjøres én gang, gjerne ved toppen. Alfakrøllen foran gjør at "ECHO OFF" også ikke skrives ut på skjermen, så i prinsippet så sparer du deg for å måtte putte alfakrøll foran alle kommandoene ved å bruke ECHO OFF.

CD betyr "Change directory" og endrer mappen som du er i. Dette gjør at du slipper å referere til filer/programmer med hele stien. I ditt tilfelle så prøver du å skifte mappe, men gir et filnavn som parameter. Det går ikke an. Du må gi et mappenavn, altså fjerne siste biten med filnavnet. Hvis det er et mellomrom et sted i mappe-stien så må du ha anførselstegn rundt (eller bruke DOS-varianten av navnet, men det er det ingen som gjør lengre).

START forsøker å kjøre standard filbehandler på en sti eller en fil. Hvis du skriver "START C:" åpnes explorer på "C:", og det samme fungerer med filer, som du har oppdaget. Problemet ditt var at du aldri skiftet mappe, fordi CD-kommandoen feilet, og derfor så eksisterte ingen av filene i mappen som du var i.
Vis hele sitatet...
Hmm, okay ja skjønner
Jepp skulle nok gjort det.

Det jeg har kodet hittill har ikke vært noe med de kommandoene jeg har brukt til nå. Vært som for eks: se bilde:





Med shortkeys og authotkeys

Bare det jeg har kodet har har tatt 3 uker med jævla mye lesing, grøss. Kunne sikkert kortet ned på det og. Men det funker så jeg klager ikke.
Gjør en jobb jeg gjør lettere / raskere