View Single Post
Ts var innom hevn. I dagbladet idag står det om en misfornøyd frisørkunde som stormet inn hos en frisør i Oslo og klippet av frisøren alt håret. Da er man enten veldig opptatt av hevn eller har fått en helt forferdelig hårklipp

http://www.dagbladet.no/2016/03/26/n...vold/43657561/

Selv ville jeg vel stoppet hevntoktet idet betalingen skulle gjennomføres. Nekte å betale for dårlig klipp er innafor, å true med kniv for så å skamklippe frisøren er uttafor slik jeg ser det.

Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg gjør som de fleste, kjører litt for fort, tar med litt for mye gjennom tollen og bruker tidvis ulovlige rusmidler.

Å få straff eller ikke har veldig liten betydning for hva jeg ønsker å gjøre av ulovligheter. Jeg ville f.eks. ikke stjålet eller banket opp noen, uansett om jeg ville komme fra det uten å bli tatt. Jeg har opplevd at noen skadet meg, mye, men likevel har jeg aldri fantasert om å ta hevn. Hadde jeg hatt lyst til å ta hevn tviler jeg på at loven ville holdt meg fra det, da ville jeg bare gjort det.
Vis hele sitatet...

Det er vel litt som tøffetom sier, at en følger først og fremst sitt eget moralske kompass. Så kommer strafferammer og slikt inn. Feks en par flasker ekstra er ok når en går gjennom tollen. Det å kjøre en lastebil full av sprit over svinesund ville for de fleste føltes veldig galt og langt utenfor det en ville funnet på.
Sist endret av frtoretang; 26. mars 2016 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.