View Single Post
Fortsatt god påske, freaks!

I utgangspunktet er vi ALLE kriminelle på en eller annen måte, i en eller annen grad...
Vi er villige til å trykke litt ekstra hardt på gassen om veien foran oss er tørr, fri for andre trafikanter og oversiktlig...vi kvier oss ikke for å ta en ekstra flaske eller kartong med oss fra duty free'en gjennom tolla etter en utenlandstur...ja, noen av oss kan sågar tenke seg å fyre opp noe annet enn sigar... ;-)

MEN... hvor langt er akkurat DU villig til å gå for å tjene penger eller hevne deg på noen...??
Jeg kjenner folk som har underslått skatt for millioner fra det offentlige, men de ville neppe bedratt/ ranet privatpersoner.
Kunne du vært despo nok til å slå ned en gammel dame som akkurat har tatt 9-10 tusen fra minibanken, slik at du fikk dekka ditt store behov for raske penger..?? Eller i det minste dytte henne over ende på bakken og stikke av med vesken hennes..??

Er du en snill og god person som aldri ville ha skadet andre mennesker..??
Ja, kanskje du til og med er veganer og kunne aldri en gang ha spist en kjøttbolle som indirekte medførte at et dyr eller kylling mista livet...??
Men om overfallsmenn voldtok/ mishandlet deg eller dine kjære, ville du DA vært villig til å knuse/ skjære gjerningsmennene til kjøttdeig for å fått utløp for raseriet og hevnbegjæret ditt...selv om du VISSTE politiet garantert blei å huka deg for dette i ettertid...??

Ja, ville tanken på reaksjon fra politi og rettsvesen hindret deg i å fysisk skade noen som fortjente det/ sto i veien for å gjøre deg til en rik kjeltring..??
Enn om ingen ville noensinne -- garantert -- finne liket av en du tok livet av (eller på noen måte knytte deg til ugjerningen)...hvor villig ville du DA vært til å legge alle hindringer til side...??

Min påstand er at vi alle begrenser oss, bl.a fordi vi ikke har lyst til å bli oppfattet som kriminelle/ dårlige personer av samfunnet/ folk rundt oss.
MEN jeg tror også at de fleste av oss ville ha beholdt pengene og aldri levert de til politiet/ hittegodskontoret, om vi tilfeldigvis fant en bag full av kontanter gjenglemt på offentlig sted/ liggende i skauen...og vi følte oss sikre på at ingen kunne vite at det var vi som stakk av med disse hundretusene/ millionene... ;-)