View Single Post
Trådstarter
223
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Milk Thistle er vel noe du kan sjekke ut for detoxing av lever og galleblære.
Vis hele sitatet...
Hei. Takker for svar. Sist jeg testet ut Milk Thistle fra Sunnkost fikk jeg mer sensasjoner / følelse i området hvor leveren sitter. Derfor valgte jeg å droppe det. Kanskje teste en bedre kilde.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri hørt om nootropic før, men ble litt nysgjerrig etter å ha Googlet det. Hva har du i stacket ditt og funker det? Er dette noe sunt i lengden?
Vis hele sitatet...
Hei. Bruker nootropics og stacks litt avhengig av hva jeg skal. Det finnes dessverre ingen "perfekt" stack for alt.

Man kan også skille mellom naturpreparater og det som er kjemisk fremstilt.

Om det funker? Garantert.

MEN alle er forskjellige, så det kan fungere litt annerledes på deg enn på meg.

Her er mine generelle erfaringer:

Sosialisering:
* l-theanin + kaffein (veldig basic stack, men fungerer veldig bra for meg)
* Ashwagandha - reduserer stress (kortisol) og får mer energi
* Phenibut (denne kan være veldig avhengighetsskapende og BØR brukes så sjeldent som overhode mulig. Har ikke brukt den på over ett år siden den er så kraftig. Veldig dårlig for produktivitet, man blir veldig "køddete" og gir faen, litt som Alkohol, siden den oppregulerer GABA-B akkurat som alkohol. Bra for fest og moro, evt. i små doser ved en presentasjon)

Sexlyst:
* Tongkat Ali (reduserer SHGB slik at kroppen får mer fritt testosteron)
* Maca (litt usikker på hvordan den virker, men øker spermproduksjon. Den gir meg også motivasjon til å jobbe)
* Cordyceps (Veldig bra for energi, sexlyst samt utholdenhet)

Produktivitet:
* Mye av det som står på sosialisering er også bra for produktivitet, men et par spesifikke er:

* Modafinil (100% kjermisk fremstilt og er medisin for narkolepsi, jeg bruker den kun på dager ved tung/kjedelige repeterende oppgaver. Bør være varsom ved bruk av denne mtp. lever, nyrer og hjerte)

* Microdosing av LSD (Lite bivirkninger, men det er lett å dosere feil som kan gjør at man blir anxious og "småtripper". Veldig bra for kreativitet, og man fjerner mange sperrer som man ellers har. Fungerer også greit for sosialisering om man doserer riktig. Man må passe på å cycle denne fordi den aktiverer 5-HT2A-reseptoren som ikke er bra for hjertet i lengden, men nesten helt ufarlig i kortere perioder. Samme gjelder microdosing av forskjellige sopper)

Overall Good feel:
* Reishi (medisinsk sopp. Gjør meg veldig present. Denne reduserer indirekte testosteron, så jeg bruker den dessverre veldig sjeldent.)

Stacks som jeg nylig har lest om og testet er som nevnt Aniracetam og Piracetam.

Begge disse er kjemisk fremstilt, men skal i teorien være minimalt biotoxic, og kan derfor brukes over lengre perioder.

* Aniracetam er ment for å redusere stress, angst og samtidig forbedre minnet og konsentrasjon.

Det er faktisk akkurat slik jeg beskrive den også, ble mye mer sosial, jeg jobber med B2B-salg hvor det er viktig å være "flink med ord" og det var akkurat slik den fungerte. Man blir veldig sharp og "tilstede", men på grunn av smerter / sensasjoner ved lever måtte jeg stoppe bruken midlertidig.

* Piracetam fungerer veldig likt, uten at den reduserer stress like sterkt, men gjør deg veldig "alert". Likte som sagt effektev av denne også, men stoppet bruken på grunn av sensasjonene.

Skal til legen min og be om en utredning av lever og nyrer, og finne en god løsning slik at jeg kan fortsette bruken av nootropics. Kanskje jeg må cycle mer, da jeg har vært på en stimulant (naturlig eller kjemisk fremstilt) nesten daglig siden etter jeg begynte med salg.
Sist endret av 3mma; 13. mai 2019 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.