View Single Post
Trådstarter
16
SPOILER ALERT! Vis spoiler
X Du setter ofte ned foten og bestemmer deg for at du ikke vil snakke om diverse scenarioer som jeg vil snakke om. "Det er ikke aktuelt enda og vi kan ta det hvis det skulle skje". Det fungerer ikke for meg i dette tilfelle. Jeg trenger et svar på hvordan det ville blitt hvis vi noen gang havner i en slik situasjon.
At man blir tiltrukket av en person på jobb er et nokså reellt scenario, så da spør jeg hva du ville gjort i den situasjonen.

X*en normal kjæreste ville ha svart at selvfølgelig skal man trekke seg unna den personen man har fått følelser for.
det ville vært en god avslutning på den diskusjonen.
Det du presterer å svare er at du ikke vet, at vi skal finne en løsning som ville vært komfortabel for begge, at det ikke er vits å snakke om det når vi ikke er i den situasjonen enda.

X*Jeg spurte deg om scenario 1 og 2
1. ville du respektert meg og trukket deg tilbake fra den personen?
2. ville du fortsatt å opprettholde den samme kontakten?

X*du svarte at du ville ha holdt kontakten med den personen.

X*etter hvert så svarte du "joda, jeg kunne sikkert respektert det..."

X*HVA FAEN? kødder du med meg? hvilken kjæreste finner på å i det heletatt diskutere på det? Hvilken respekt har du for meg når du er i tvil om du ville trukket deg tilbake fra en person som du er tiltrukket av?

X*Jeg driter i om det er en fiktiv hendelse. Når man er sammen så diskuterer man slike mulige hendelser i forkant så man vet hvor man har den andre personen. Mener du at man skal vente til det skjer før man diskuterer hva den beste løsningen er? Er du helt på styr?

X*Du aner ikke hvor skuffet jeg er. Har faktisk ikke ord, sitter bare igjen med en jævlig dårlig følelse ovenfor deg.

X*Dette var faktisk dråpen for meg Z.. håper du en dag innser hvor jævelig fucka dette er..

X*Føler du ikke at dette er viktig nok til å svare?

X*Greit, ryk og reis!

Z*Venter på en unnskyldning.

X*du skal ha en unnskyldning?

X*virkelig

X*du er så forbanna skrudd i hodet ditt at jeg fatter det ikke

X*du sier at du ikke vet om du ville ha avsluttet et følelsesmessig forhold til en annen person

X*å du vil ha en unnskyldning?

X*har du noen som helst form for selvinnsikt?

X*tror du jeg tuller nå?

X*det er overhodet ikke greit å si det du har sagt til meg

X*Har spurt noen fortrolige hva de synes om det vi har snakket om, de mener at det er sinnsykt og at jeg burde dumpe deg

X*å jeg er enig

X*for det er faen meg ikke greit

X*jeg har tatt imot nok dritt fra deg og jeg har tålt mye rart du har gjort, men dette tar faktisk kaken

X*å at du faktisk ikke innser det sier veldig mye om deg

X*men du viser hvor mye du bryr deg om meg

X*du tenker på deg selv og at jeg kalte deg en drittkjerring, men ikke på hva du har sagt til meg

X*så da vet jeg det

X*du får ha et godt liv Z, så håper jeg du finner en mann som tåler dritten din, for det kan ta en lang stund

Z*Dette er sårende å lese X. Men jeg er ikke lenger den forvirra jenta som jeg var i ?, heldigvis. Så ja, jeg forventer en unnskyldning.

X*dra til helvete Z

Z*Handler det om noe annet?

X*hva er problemet ditt?

X*tror du dette er meg som "mobber" deg?

X*du sier at du ikke ville ha brutt det følelsesmessige forholdet du har opprettet med den personen

X*i beste fall at du er usikker på om du ville ha gjort det

X*så dra til helvete, jeg fortjener en million ganger bedre

Z*Tror ikke du går ut for å mobbe meg. Men du blåser en hypotetisk samtale opp til en break-up. Da har jeg vanskeligheter med å tro at det ikke er noe mer som plager deg kjære.

X*alt som ikke er akkurat nå er hypotetisk

X*at jeg kommer til ? er hypotetisk

X*alt er hypotetisk med mindre det skjer

Z*At du kommer til ? var vel mer en plan enn en hypotetisk samtale. Siden du allerede hadde bestilt billetter og sånt.

X*så når jeg spør deg om et scenario som ofte skjer med andre (du sier det selv at det skjer hele tiden, selv i lykkelige forhold) hvordan du ville taklet det så sier du at du ikke ville brytt det forholdet fordi du ikke liker å bli fortalt hva du kan og ikke kan gjøre

X*så da kan du ta med deg den holdningen og finne et annet forhold

Z*Jeg forventer fortsatt en unnskyldning for det du sa. Og jeg kan ikke forstå hvordan du blåste opp en rent hypotetisk samtale til å bety at du ikke lenger vil være sammen med meg, som du sa betyr mest i hele verden for deg, senest i går.. Siden du ikke husker hva jeg sa så kan jeg gjenta igjen; I en sånn situasjon ville jeg snakket med deg om det, funnet ut av en løsning som er komfortabel for begge parter og deretter respektert det. Ellers syns jeg at mye av det du skriver er sårende og noe jeg ikke fortjener.

X*først sa du at du ikke ville ha brutt det forholdet

X*og når jeg sier at mitt standpunkt ville vært at du ikke skulle treffe den personen igjen og at du skulle trekke deg tilbake så himler du med øynene

X*og du krangler på det

X*og jeg forteller deg hva mitt ståpunkt og mening er hvis et sånt scenario skulle oppstå

Z*Det her er så latterlig å krangle om, unnskyld meg, men seriøst.

X*og du klarer ikke å bekrefte ovenfor meg at du er enig i det

Z*Det er jo ikke reellt en gang

Z*Og jeg har sagt en million ganger at jeg bare vil ha deg.

X*det er ikke reellt i den forstand at det har skjedd

X*det er reellt med tanke på hvor vi står og hvordan vi skulle ha håndtert det

X*å du sier at du ikke ville ha brutt det forholdet

Z*Det er ikke reellt!

Z*Det er en oppdikta situasjon som du tvang meg til å gi et svar på

X*det er ikke reellt nå nei!

Z*hallo

X*for faen, er du helt skrudd

X*hvorfor unnviker du å svare på det

X*selvfølgelig vet jeg at det ikke er noe som har skjedd nå, men hvis det hadde skjedd!

X*skjønner du?

X*hvordan ville du taklet mine verdier?

X*hvilken stilling tar du til det

Z*Syns ærlig talt ikke at det er nødvendig å velg et av dine to svaralternativer når jeg har sagt fem ganger indirekte hva jeg ville gjort.

X*inndirekte?

X*fyfan

X*drit å dra

X*helt ærlig

Z*Okei.

X*det er veldig enkelt å svare at du ville respektert meg og brutt den kontakten

X*utrolig enkelt

X*og det er det man skal fortelle kjæresten sin

X*men du klarer ikke det, du må være inndirekte og ikke svare på det vi snakker om

X*det er du som lager et helvete ved å ikke svare

X*ved å si at du ikke ville brutt kontakten

X*ved å si at vi tar det da

X*helt utrolig hvor dum du er mtp at du har studert psykologi

Z*Og hvis ikke jeg gir deg det svaret som du vil høre så skal du få lov til å kalle meg stygge ting og slå opp med meg? Hva slags signaler tror du at du sender da? Hvilken følelse tror du at jeg sitter med etter alle de meldingene hvor du sier at jeg er skrudd og at jeg skal drite å dra osv.? Hvor vil du med det her? Jeg tror at det handler om noe annet enn bare det her. Kanskje du vil ut av forholdet?

X*At jeg reagerer fordi jeg ikke får det svaret jeg vil ha kan du banne på!

X*for det finnes bare et svar

Z*Det finnes alltid flere svar.

X*og det er "ja selvfølgelig kjære, hvis jeg kjenner at jeg får følelser for noen andre så skal jeg ikke fortsette å holde kontakten med han"

X*jeg sa også at jeg forstår at det ikke er enkelt å ignorere en person man jobber med, men at man trekker seg såppas tilbake at de følelsene minker

X*men tilogmed det klarte du ikke å være enig i, tilogmed det skulle du diskutere

X*det du sier er at du gjør hva du vil på tross av hva jeg føler om det, så lenge det funker for deg

Z*Jeg tror du skal gå gjennom samtalen på nytt igjen. Prøv å se for deg hvordan det er å sitte her og lese de her meldingene dine. Så velger jeg å tro at du snart kommer i en bedre tankegang enn den du er i nå. Jeg er glad i deg og ønsker deg bare godt, husk det. Men jeg forventer fortsatt en unnskyldning.

X*har gått gjennom samtalen

X*og jeg står for alt jeg sier

Z*Okei, men da har jeg ikke noe mer å si.

X*det er helt greit

X*jeg er ferdig

X*du er singel

Z*Just like that? På messenger? Okei, men da vet jeg hvor mye jeg virkelig betydde for deg.

X*jeg prøvde å ringe deg, og du la på

X*har skrevet til deg og du vil ikke svare

Z*Syns du virkelig at de meldingene fortjener et svar?

Z*Måten du skriver til meg nå?

Z*Tror du at det er en konstruktiv måte å snakke til folk man er glad i på?

X*jeg prøvde å snakke til deg på telefonen

X*jeg forstår det ikke

X*hvorfor det er så jælig vanskelig

X*som du har gjort 1000 ganger før så vil du snakke om det når det passer DEG

X*og du lar vær å svare

X*på et helt enkelt spørsmål

X*du klarer ikke å gi meg det engang

Z*Du er respektløs X. Å kalle meg drittkjerring og dum og be meg om å drite å dra. Å slå opp med meg fordi vi har en latterlig krangel? Fordi jeg ikke svarer sånn som du hadde ønsket? Da tror jeg ærlig talt ikke at vi varer lenge nok til å ha den hypotetiske samtalen på ekte uansett.

X*at jeg ikke får det svaret jeg hadde ønsket?

X*jeg spør deg om du ville trukket deg tilbake fra et forhold du har med en annen person hvor det er følelser med i bilde

X*hvor mange svaralternativer finnes det utenom ja?

X*helt ærlig

Z*Det er irrelevant hva diskusjonen er. Det som er skremmende er hvordan du håndterer det.

X*åfytte grisen

X*jeg var rolig fram til det kokte over for meg

X*jeg forholdt meg relativt rolig over en god stund

X*men når du ikke klarer å svare at du hadde trukket deg tilbake, etter jeg har spurt deg gjentatte ganger, ja da blir jeg faen meg forbannet

X*fly forbannet

X*du hadde mange muligheter til å svare at du ville ha trukket deg tilbake

X*ga deg mange muligheter og stilte spørsmålet på flere måter

Z*Jeg godtar ikke at du snakker til meg på den måten du gjorde. Derfor syns jeg ikke du fortjener en forklaring fra min side. Og selv om man er forbanna så er det ikke nødvendig å være slem og respektløs.

X*jeg var ikke frekk mot deg før jeg kalte deg drittkjerring

X*å ja, når du ikke klarer å fortelle typen din at du ville trukket deg tilbake fra en annen mann du har følelser for så er du en drittkjerring

Z*Du kan kontakte meg hvis du har noe konstruktivt å komme med, helst en unnskyldning. Jeg fortjener ikke det her X.

X*spør hvem som helst

X*spør familien din

X*spør søstra di som du ser opp til

X*hva hun tenker om det vi har snakket om

X*gjerne vis henne denne samtalen

X*så kan du få et annet syn på det

Z*Har allerede snakka med søstra mi. Og ho syns det er litt skremmende at du snakker til meg på den måten som du gjør nu.

X*off

X*greit

X*så hun reagerer ikke på det du sier?

X*tenkt meg om?

X*tror du skal tenke deg om

X*hvis du sitter å venter på at jeg skal si unnskyld så kan jeg fortelle deg med en gang at det kommer du aldri til å få

X*jeg har akseptert og tilgitt deg for mye, men denne gangen har du har gått for langt

Z*Trist å høre..

X*du kunne sagt ja

X*du kunne sagt at du ville trukket deg tilbake selv om det er en fiktiv hendelse

X*du kunne gitt meg en hvit løgn for å roe meg ned

X*men du velger å nekte å svare det du vet er rett å si i den situasjonen

X*kun for å være jævlig

X*å du ser at jeg blir mer og mer fra meg

X*så ja, jeg ønsker ikke å ha noe med en sånn person å gjøre

Z*Problemet er vel mer hvordan du velger å tolke svaret mitt. Som var; jeg ville snakket med deg om det og funnet en løsning som funker for begge og deretter respektert den løsningen. Jeg mener at det er latterlig å pirke og kreve et spesifikt svar på en rent hypotetisk situasjon som muligens aldri vil fremkomme. Hvis du hadde valgt å ha tiltro til meg så hadde du kanskje klart å tolke det svaret på den måten som den var ment. Nemlig som et indirekte svar på ditt spørsmål. Nå har det derimot kommet fram en del negative tanker som jeg ikke var klar over at du hadde om meg og som jeg syns er sinnsykt trist at min egen kjæreste tenker. Du har valgt å basere deg på denne negative tolkningen du oppfattet i en samtale som kun skulle være underholdende og interessant og snakket til meg som om jeg var et hvilket som helst monster og langt fra den som du nylig hevdet å ville ha barn med. Trodde vi var forbi meningsløse trusler om brudd og grovt sagt idiotiske diskusjoner og diskusjonsmetoder. At du velger å slå opp med dette som grunnlag syns jeg er jævlig trist med tanke på hvor glad jeg er i deg. Men det er helt og holdent ditt valg og jeg kommer ikke til å nekte en person som åpenbart har ganske stygge tanker om meg, i å slå opp med meg. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne fått en unnskyldning for det du sa, som var grunnen til at jeg la på, i stedet for det jeg fikk. Jeg vet ganske godt at man ikke alltid kan få hva man ønsker, selv om jeg later som at jeg ikke gjør det. Men jeg forventer at den personen som jeg kaller for kjæresten min, har langt bedre tanker om meg og behandler meg med respekt. Ønsker deg masse lykke til og alt godt i verden! Elsker deg, synd at det skulle ende sånn som det her.
Sist endret av Realist1; 13. august 2019 kl. 05:25. Grunn: La lang tekst i spoiler-tag