View Single Post
Som påpekt; Asia er mangeslungent. Det bør være problemfritt i Korea, Japan og Kina, mens det kan være mer verdt å finne noen å være med når du reiser i Thailand, Kambodsja, Laos, Vietnam og Indonesia.

Hvor du bør reise til, avhenger av formål og budsjett. Jeg personlig synes Thailand-Kambodsja-Laos-Vietnam-ruten "alle" tar gir mer smak av charter nå enn noe annet, men det gjør det også veldig enkelt og mulig å gjennomføre med alle budsjett. Masse turister og henge med, masse hosteller og hoteller i alle prisklasser, og samtidig kronglete og eksotisk nok til at du føler du får value for pengene.

Er du bekymret for sikkerhet, penger osv. bør du kanskje vurdere å bare reise med en pakkegreie. Det er det mange som gjør, og det er ikke noe mindre autentisk - det er bare enklere og mer behagelig. De fleste jeg kjenner som har dratt på det, har reist med G-Adventures. Du kan booke gjennom https://www.gadventures.com/ eller hos Kilroy i Norge. Gjør du det siste er du beskyttet av Reisegarantifondet, men du må fortsatt ha reiseforsikring. Jeg anbefaler europeiske om du skal være vekke i mer enn 2 måneder av gangen (ta kontakt med de og få Super + per dag utover 90 dager), og DNB Best for 60 dager og mindre. Ikke vær idiot å spar penger på forsikringen.