View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Kan man ikke ta patent på medisiner som inneholder narkotiske stoffer? Kan man ikke tjene penger på medisiner mot ryggsmerter, allergi, ADHD, tourettes og parkinsons? Hva baserer du dette på?

Skulle cannabis bli lovlig som medisin ville det selvsagt vært virkestoffene i en mer nøyaktig doserbar form, ikke en plantekvast.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke sitere de 2 linjene du sikter til a, istede for å sitere hele innlegget mitt?

Å, cannabis selges da som medisin i sin naturlige form både i Amsterdam og USA. Sånn jeg ville hatt det også..

Så klart man kan tjene penger på medisiner som inneholder narkotiske stoffer, det er jo "big pharma" ett kjempe eksempel på. Poenget mitt ligger vel mer at mange av dem beste medisinene er stemplet som "schedule 1 drugs" som betyr at det ikke har noen medisinsk virkning og at det har høyt potensiale for missbruk, noe som er totalt feil for mange av stoffene på lista der. Man kan jo lure på hvorfor?

Trodde ikke man kunne ta patent på ett stoff som man selv ikke fant opp, da kan man jo ikke ha monopol på varen heller om man ikke har en patent?

Si medisiner for folk som sliter med psykiske problemer. Det er mer penger i å holde på å ta medisiner for å redusere symptomene, enn å kurere dem.
Sist endret av Alge; 13. desember 2016 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.