View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Jeg prøver virkelig ikke å avskaffe legemiddelindustrien, om det oppfattes slik så var ikke det intensjonen min Det jeg har er spørsmål knyttet til hvordan legemiddelindustrien fungerer, og om min oppfatning av årsaken til at Cannabis og Kratom er ulovlig er så åpenbar som jeg har inntrykk av. Grunnen til at jeg starter en tråd om det er jo for å opplyse meg selv, ikke for å få noen til å underbygge min opprinnelige oppfatning av noe

Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er litt mye å gape over å gi én bransje skylden for noe svært mange tjener på. Legemiddel-, våpen-, sikkerhetsindustrien og sikkert en haug andre industrier er tjent med at krigen mot narkotika fortsetter.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at det ikke er én enhet som er tjent på krigen mot narkotika, i USA så tjener jo private aktører penger på fengsler for å huse de insatte. Grunnen til at jeg kun snakker om legemiddelindustrien er bare fordi jeg inbiller meg at de er de eneste som både er tjent med det, óg har muligheten til å gjøre noe med det.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Argumentene for legemiddelindustrien er lengre enn du aner. De har gitt oss antibiotika, insulin, vaksiner, stadig nye behandlingsmetoder og listen fortsetter. Du har helt rett i å påpeke at det er trøblete elementer som man bør se på, diskutere og finne ut av, men å stemple en hel bransje som skitten og ubrukelig fordi du fant noen råtne egg er ikke produktivt. Det ville rett og slett vært mer sjokkerende om en av verdens største og viktigste bransjer ikke hadde råtne egg i seg.
Vis hele sitatet...
Igjen så må jeg bare presisere at jeg ikke er for at man skal avskaffe legemiddelindustrien Det jeg ikke forstår, er hvorfor det ikke snakkes om disse trøblete elementene? Dersom man avdekker at eksempelvis kleskjeden Zara bruker barnearbeidere, så fører dette til forsideoppslag. Dersom det viser seg at farmasøytiske ledere bestikker leger for å pushe "medisin" som er værre enn heroin så burde jo dette føre til store oppslag? Det er dét jeg ikke forstår.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Her vaser du saman to distinkte problemstillinger. Legalisering (lov å røyke fordi du har lyst), og medisinsk bruk. Dei har i utgangspunktet relativt lite med kvarandre å gjere. Til medisinsk bruk er det interessant å vite dose, og at det er reint. Til rekreasjonell bruk er det mindre viktig.
Vis hele sitatet...
Sant, men grunnen til at jeg ikke valgte å presisere dette i det du siterte meg på er fordi uavhengig om det er til rekreasjonelt bruk eller medisinsk bruk, så vil legemiddelindustrien tape penger. Det er min påstand, kan godt hende jeg tar feil, opplys meg gjerne

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du veit ikkje, så du drar påstander ut av ræva? Og når det gjeld medisinsk bruk vil jo dyrking uansett vere dyrare enn anna dyrking, på grunn av kvalitetskrav. T.d. det å sikre likast mogeleg innhald av virkestoff, fritt for forurensing, ønska virkning m.m.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde jeg hadde gjort det ganske tydelig at jeg ikke vet hva jeg snakker, derfor jeg spør spørsmål. Jeg burde uansett ha lagt til "vil jeg tro" før jeg påstod sannsynligheten Grunnen til at jeg tror det er billig er fordi det virker trivielt å ha en Cannabisplantasje, men jeg har virkelig ikke snøring.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Igjen er eg usikker på om du snakker om medisinsk bruk eller rekreasjonell bruk.
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg et eksempel hvor man har legalisert Cannabis rekreasjonelt eller legalisert medisinsk Cannabis, hvor det ikke har hatt positivt utfall? Siden du ber meg presisere, så inbiller jeg meg at du kan gi meg eksempler på steder det har gått dårlig med et av de?