View Single Post
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Takk for det! Skal prøve dette i ettermiddag. For det jeg egentlig sjekker da er vel om det er noe annet som hindrer tilgang til serveren min enn NAT-regler og porter i routeren?

Jeg hadde problemer med dette for noen år siden også. Da hadde jeg et gammelt oppsett med både modem og router. Da var problemet at jeg i tillegg måtte åpne porter i modemet. Dette er jo ikke problemet nå.

Jeg fikk ikke så mye ut av Zenmap. Men jeg har oppdaget noe som kan tyde på at det er blokkeringer utenom routeren.
Jeg bruker www.grc.com/ for å sjekke status på port 1-1056.

Når jeg ikke har aktivert DMZ i routeren resulterer dette i at alle de 1056 portene er "stealth". Om jeg aktiverer DMZ mot min statiske, lokale IP og kjører testen, så er det bare noen ytterst få som er i stealth. Rester dukker opp som closed og bare et par er åpne.
Dette er altså når jeg IKKE har åpnet noen spesielle porter i routeren, men det skal vel ikke være nødvendig med DMZ?

Uansett, kan ikke dette tyde på at blokkeringene ligger et annet sted? Brannmur i router eller på PCn min?

edit: Dette er når jeg har deaktivert brannmuren på PCn. Om den er aktivert er alt stealth uansett.
Sist endret av Pope; 4. desember 2017 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.