View Single Post
Det er ekkel, ekkel bendelorm, det er hva det er. Forsiktig når du koser med pus, ormene legger egg. Og en av disse typene larvene trives inni deg(vanligvis ekkelt, plagsomt og ufarlig). Eneste forhåndsregelen du kan ta er å ikke ta på katta og sleike på fingra rett etterpå. Dette forsvinner fort fra katta etter ormkur som de andre sier, og larvene blir aldri ormer i din mage heldigvis. Men de beveger seg rundt om kring(inkl kravle ut når du sover, som kan ødelegge nattesøvnen...)

Tilgi meg for å traumatisere enkelte her inne...
Men jeg veit om ei som har hatt det, flere ganger, så helt unormalt kan det vel ikke være selv om det sies å være en sjeldenhet. Men hovedpoenget er at ja, æsj... Det kan skje. Men det går nok helt fint så lenge du har det i bakhodet nok til at du vasker deg godt på henda etter du har klappa pus og før du skal spise

Sikkert mange som har forskjellige kropper og immunforsvar som tåler dette for de uten problem også, blir vel mere ett skrek- scenario jeg snakker om.

Edit: du trenger ikke nødvendigvis sjekke kattedoen, det hender man ser en hvit larve, eller eggepose ved anus for de som tør å se.
Blir ikke kattevideoer før jeg køyer i kveld nei...

http://www.lommelegen.no/legesvar/ka...e-til-menneske

+ at jeg mente spolorm, ikke bendelorm. og det er da som sagt ikke ormen, men larvene jeg snakker om her...
Sist endret av knert1; 10. oktober 2017 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.