View Single Post
Hei freak

Lang historie kort kom en kompis til meg med et urovekkende brev for omtrent en uke siden. Brevet gikk omtrent som følger:

- Hei *navn*, vi vet at du har kjøpt tjenester fra en prostituert og vi har bilder/film av "hyrdesstunden"
- Vi vet hvor du jobber og har facebook-kontoen din
- Med mindre du betaler oss *beløp* innen *dato* vil vi sende bildene/filmen av deg til kollegene dine, hele kontaktlisten din på facebook og politiet
- Brevet avsluttes med "Choose wisely. We do not fuck around. This is no joke".

Til informasjon er det også elementære feil i engelsk i brevet. Dette gir meg grunn til å tro at det står østeuropeere bak.


I følge min kompis har han aldri kjøpt seksuelle tjenester i Norge, men jeg vet han har noen svin på skogen mtp ferieturer hit og dit. Dette brevet kom dog fra Norge, da konvolutten var erkenorsk, uten å røpe for mye. Det han derimot innrømmer å ha gjort er å ha "kødderingt" til en prostituert med en annen kompis på et nachspiel. Det kan selvfølgelig ha hisset på seg noen.

Så, hva ville dere gjort? Etter å ha googlet litt finner jeg ikke noen spesifikk hjelp, så det er derfor jeg kommer til dere. Er det noen som har erfaring med slik utpressing?