View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En god regel er å tenke
Short term benefit som fører til mye værre long term problems
Eller long term natural treatment som fører til long term benefit. Det siste alternative er selvfølgelig eneste nyttige
Vis hele sitatet...
Først- hva i alle dager legger du i langsiktig naturlig behandling? Det er også et dårlig valg å drive med så intens språkmiks hvis du skal ha et poeng frem. (Alt jeg hører er Vegard Harm)

Slik TS legger det frem sto han med to valg (slik jeg forstår han); forsøke selvmedisinering, eller selvmord. I en slik prekær og umiddelbar situasjon gjelder kun den kortsiktige tanken, det handler om å overleve, her og nå.

Jeg prøver på ingen måte å argumentere for at dette er et godt valg. Det jeg derimot prøver å få frem er at dette er en tanke som mange i tung rus går går med. Det å kjøre den der nulltoleranse «nå er du dust og kjører livet ditt i søla», er jævla lite nyansert. Jeg mener at vi på ingen måte kan se bort i fra at både amfetamin og heroin har reddet liv, nettopp fordi de funker så jævla godt på kort sikt.

Problemet er all dritten det livet fører med seg i et samfunn som ber deg om å skamme seg og kriminaliserer adferden. Helst skal du være så hard at du klarer sitte å tigge 20kroninger, også har du resten som gjør småbrekk og/eller dealer for å holde seg flytende. Dette er jo svært mye av grunnen til at vi nå utreder en rusreform og starter smått med heroinassistert behandling!
Sist endret av Door145; 21. september 2020 kl. 02:55.