View Single Post
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Svarene viser jo hvilken makt vi som sivile har.. ingen!. Og dette skal vi altså bare akseptere ? Nopes, dette vil jeg ikke være med på lengre, det har gått for langt...

Takker for meg og om noen vil være med å støtte opp så send meg en PM.
Vis hele sitatet...
Nyansettelser er jo svært sjeldent en demokratisk prosess. Det er et virrvarr av tilfeldigheter, hva de som plukker ut kandidater tror gagner dem personlig best eller kanskje at de ønsker noen i stillingen de føler de har noe på eller kan kontrollere.

Dessverre så vet vi jo fra næringslivet at sjefer som feks kløner til jobben sin og må gå av ofte raskt finner seg en ny topplederjobb med gode betingelser og dette til tross for at de nettopp har måtte forlate en sjefsstol.

Kanskje er det ikke noe mystisk eller suspekt over slikt i det hele tatt, men at de som har plukket ut kandidaten bare har regnet med at tullingen må ha lært noe av kaoset de skapte i forrige jobb og de dermed vil opptre langt bedre i sin nye?

Akkurat i denne saken ser jeg to problemer. Det ene er at ansettelsen viser at toppledelsen ikke har tatt innover seg hvilken katastrofisk dårlig innsats ISachsen gjorde i Monica saken og at ledelsen heller ikke har forstått eller vektlagt det at Isachsen aktivt trenerte gjennopptakelse.

Det andre problemet vil vel være respekten blant hennes ansatte. Vil de stole på henne når det blåser som værst og de få vriene saker de må løse?

Om det var opp til meg så hadde hun vært ute av politiet veldig raskt etter Monica saken og hun måtte ha forlatt skuta uten returbillett.

Tror rett og slett ikke det er så mye vi KAN gjøre. Få igang en demo, ja jo. Men vil folk stille opp? Skrive leserinnlegg? Vel kontrakten er vel alt signert og hun har kanskje alt tiltrådt lederjobben? Hva ser du for deg er en god måte å vist hva en mener om saken - utover forumet freak liksom?
Sist endret av _abc_; 28. februar 2020 kl. 18:40.