View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Straff for bruk savner evidens - forskjellsbehandling av rusbrukere skaper tapere - når handlingen først skal toleres bør den rasjonelt skattelegges - en sunnere ruskultur kan oppstå når man ikke lenger skal fokusere på nulltoleranse mot å bruke i seg selv - håper barnet mitt blir å bruke lite rusmidler, men om han velger cannabis, så er det graden av bruk og avhengighet som blir bestemmende for min holdning til det. Vi får sunnere produkter, mindre økonomisk tap, mer rettferdighet, mer kunnskap. Det er egentlig ikke et balansert regnestykke - for meg så taler de rasjonelle for endring av politikk, mens uten kunnskap og med sterke traumer/antipatier - ønsker å beholde den.

Alle meninger er ikke likestilt. De som følger debatten over tid ser hvor mye mer seriøs den ene parten er, og hvor urimelig de blir behandlet av sine lobbyisme-motparter. Det er forskjell på sant og løgn - på rett og galt. Vi trenger ny politikk fordi den er meget å foretrekke ovenfor det evidensløse, hatefulle shitshowet vi har i dag.

Jo mer man setter seg inn i det, jo mer ser man det.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. februar 2020 kl. 14:59.