View Single Post
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hele innlegget handler jo i bunn og grunn om at han ikke ønsker å ta benzodiazepiner o.l. som behandling men cannabis, fordi han opplever det å fungere bedre.
Vis hele sitatet...
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Vær så snill alle sammen å se på hvordan avkriminalisering og lovliggjøring har påvirket alle de landene som nå har gjort dette.

Ignen dødsfall, ingen problematikk i forhold til så vanlige rusmidler som nikotin og tobakk, og alle de som kommer tilbake til et verdig liv og jobb ved hjelp av medisinsk cannabis.

bur meg inne for å være informert og ta kloke valg, men de som tok fra meg min medisin for å bli en produktiv medborger.. vær så snill og les dokumentert forskning og se hva dere tvinger pasienter som meg til å gjøre, og hvilke konsekvenser det har for nærområdet.
Vis hele sitatet...
Dette er åpenbart ikke tilfellet, om du faktisk hadde lest hva han skrev hadde du også forstått hva jeg kritiserte. Om hele innlegget hadde handlet om at han ønsket å bruke cannabis i stedet for benzodiazepiner hadde jeg aldri kommentert, grunnen til at jeg kommenterte var alt det andre han skrev.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg

Mtp. avkriminalisering, så trenger man faktisk ikke gå så mye lengre enn at å straffe folk for bruk og besittelse fungerer ikke rehabiliterende for brukeren. Ergo, det går imot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Den eneste hensikten med å straffe folk for bruk og besittelse er ikke å rehabilitere brukeren. Det håper jeg virkelig ikke du tror heller. Det finnes utallige hensikter med å gjøre noe ulovlig, og medførende straff. En hensikt er for eksempel å hindre bruk, noe det faktisk gjør også om du sammenligner prosentandeler av befolkningen som bruker cannabis her vs. i Colorado. Det var forøvrig ikke hensikten min å starte en legaliseringsdebatt, men å poengtere at forherligelsen av cannabis fra TS sin side både er skadelig for debatten og uredelig i seg selv.

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Jeg ser derfor ikke grunnen til slik hard kritikk mot selve innlegget hans. Det er åpenbart at han ikke er postdoktor i psykiatri/medisin eller toksikologi. Så hvorfor drive å rakke ned på at han ikke vet alle sidene av cannabis? Istedenfor, hva med å objektivt informere om de sidene han kanskje ikke vet?
Vis hele sitatet...
Det er en fin taktikk å inngå offerrollen, selv på hans vegne, for å unngå å besvare argumenter. Det jeg sier er at TS ikke har lest forskningen, men fremdeles velger å referere til den i tillegg til å påstå at forskningsgrunnlaget støtter hans syn. Når fakta er at han verken har lest eller forstått forskningen er dette uredelig. Du trenger heller ikke å være en postdoktor for å kunne lese og forstå forskningsartikkel, men helt grunnleggende innsikt kreves.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
her refererer jeg til forskning ja, ikke mitt personlige syn.
men du misforstår.
jeg snakker om daglig langtids bruk av benzo og z-drugs, og forskning og rapporter på det finnes i tusentalls fra legit kilder, ta en titt på ncbi f eks.
etter å ha lest om det (el erfart det som jeg og sikkert fler andre her inne har gjort), så sett det opp imot det vi vet om medisinsk bruk av cannabis for samme problematikk.

er ikke tvil om hva som er best da..
Vis hele sitatet...
Forøvrig tror jeg en bedre resept for TS hadde vært et sunt kosthold, regelmessig trening og et fast tidspunkt han legger seg på. Det er både lovlig og ekstremt godt dokumentert.