View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg


De vokste ute i det fri hvor ingen ville gå, for personlig bruk pga en søvnforstyrrelse (kronobiologisk søvnforstyrrelse i mitt tilfelle) da ingen andre medisiner virker i lengden uten å pådra seg alvorlig avhengighet til sterke legemidler skrevet ut av lege.
Vis hele sitatet...
Kronobiologi er et vitenskapelig felt som studerer periodiske (sykliske) fenomener i levende organismer og deres tilpasning til sol- og måne-relaterte rytmer. Disse syklusene er kjent som biologiske rytmer.
Vis hele sitatet...
per definisjon vil vel strengt tatt alle søvnlidelser være kronobiologiske forstyrrelser.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Problemet med dette er en stadig stor toleranseutvikling man må fortsette å ta mer og mer hver dag for samme virkning, og om legemiddelet tar slutt eller du når max det legen vil skrive ut, så er dun et sted mellom værre og værre plager du medisinerte imot kommer sterkere tilbake, ellse på andre siden vil drepe deg pga hva reseptorene i kroppen er blidt vandt til og da evt død pga mangel på dette.
Vis hele sitatet...
Du utvikler toleranse til cannabis også, selv om jeg er enig i at det kan være mer hensiktsmessig å bruke enn mange lovlige alternativ.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Vær så snill alle sammen å se på hvordan avkriminalisering og lovliggjøring har påvirket alle de landene som nå har gjort dette.
Vis hele sitatet...
Avkriminaliseringen har ikke utelukkende vært positiv. Et stort problem er blant annet den store økningen i THC mengde som har oppstått som følge av storstilt kommersiell produksjon.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
Ignen dødsfall, ingen problematikk i forhold til så vanlige rusmidler som nikotin og tobakk, og alle de som kommer tilbake til et verdig liv og jobb ved hjelp av medisinsk cannabis.
Vis hele sitatet...
Dette er en tåpelig unyansert framstilling. Det kan godt være mange vår et bedre liv som følge av medisinsk cannabis, men det er utvilsomt folk som har et dårligere liv som følge av at de lettere har tilgang på cannabis også.


Sitat av Munted Artist Vis innlegg
bur meg inne for å være informert og ta kloke valg, men de som tok fra meg min medisin for å bli en produktiv medborger.. vær så snill og les dokumentert forskning og se hva dere tvinger pasienter som meg til å gjøre, og hvilke konsekvenser det har for nærområdet.
Vis hele sitatet...
Hvilken dokumentert forskning? Sannsynligheten for at du har lest forskningsgrunnlaget som finnes på cannabis, effektene av legalisering osv. er enormt små, i beste tilfelle har du deltatt i diskusjoner på forum med andre med samme mening, hvor dere sirkelrunker til effekten av cannabis.