View Single Post
Cannabis kan virke for noen. Den siste store studie gjennomgangen, ofte kaldt the 10.000 studie viste en lav nyttefekt av cannabis for de fleste lidelser. Det de kunne si var at det var en signifikant statistisk sannsynlighet for at det hjalp mot noen kroniske smerter hos voksne, kvalme ved cellegift behandling og noe virkning for MS pasienter. Noe bevis for søvn hjelp og at det ikke økte sjansen for kreft ble også konkludert. Å gå derifra til å forhellige cannabis er for meg et litt langt sprang.

Jeg har tidligere vært imot både legalisering og kriminallisering av cannabis, dette har med tiden moderert seg. Ikke fordi de som står på barrikadene rosemaler fakta og i enklete tilfeller feilinformerer bevisst, men fordi saklig forskning og gode studier har bevisst en positiv effekt mot enkelte lidelser. Jeg er fremdeles imot et løsslipp og selvmedisinering, men ikke lenger imot medisisnsk bruk der den har beviselig vitenskaplig effekt.

Kilde: https://www.nap.edu/catalog/24625/th...-current-state
Sist endret av Don P; 3. august 2019 kl. 11:29. Grunn: Ufint å ikke vise til kilde