View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har drukket i ca 10 år, er nå 34. Fikk problemet da jeg var ca 20 men har holdt det i sjakk i perioder. Nå har det eskalert, og i høst hadde jeg nok langt flere dager med promille enn uten. Nå edru siden 2. Januar, har mål om å klare det til påske. Ikke at jeg skal begynne å stordrikke igjen da, men det føles mer overkommelig å holde seg til påske enn noenlengre tidsperspektiv.

Foreløpig ikke såååå lyst, men jeg kjenner det ulmer litt nå, første dagene gikk greiere faktisk. Prøver å holde meg opptatt og fylle dagene med noe frem til alkoholsalget stenger og det funker faktisk. Tror det må bli litt sånn en dag av gangen etterhvert, men jeg tror også at det skal gå bra å holde seg så lenge!!

Jeg har bestemt meg for å finne unnskyldniger for å unngå fester, sammenkomster, middager, lønningspils etc frem til da.

Håper at edru blir en vane!!

Hva som overrasker meg litt er at jeg er så vant til å våkne i bakrus at fortsatt om morgenen føler jeg en bakrusfølelse med det samme jeg våkner, helt til jeg står opp og husker at jeg ikke drakk dagen før. Kjemperart å føle på, men bedre nå enn de 3-4 første dagene...

Allerede etter ca en ulende jeg myyyye mer opplagt, lyst på sunnere mat og i betraktelig bedre humør utad. Ser heller ikke så sinnsykt trøtt og herja ut i trynet og øynene.
den dårlige samvittigheten har jeg dog med meg, sikkert resten av livet, hvem vet....