View Single Post
Har egentlig ilagt megselv forbud mot å squirte GHB-induserte skriblerier utover Internett, men what the hell.
Er ikke som om jeg vinner noen "Familys Choice"-awards med det første, uansett.

Går vel bra så lenge jeg bare logger rett inn og poster dette uten å se noe av bullshittet som altfor enkelt tenner meg på alle de gale pluggene.

Prøvde å sprekke i går, viser seg at jeg ikke har mistet min evne til å overbevise. Dealeren min ignorerer meg ihht instrukser sendt en mer motivert aften enn forhenværende.

Endte med å fikse noe stamp (GBL) og røyke noen spliffer i stedet. Så da er vi på dag 8, om jeg ikke har overkokt mine små grå helt.

Med andre ord så nærmer endelig denne tråden seg sitt endelikt. Det eneste spørsmålet som gjenstår, er hvor langt det faktisk er å gå før normal funksjon er et faktum; eller for å sitere favorittnarkisen min: "Du prøver å huske åssen det var før i tida, men hver eneste muskel minner deg om livet ditt nå"... Altså, problemet er at jeg ikke aner hvordan det føles å være et normalt fungerende, uthvilt menneske.

Ok, det er faktisk ikke det eneste spørsmålet, ei heller det fundamentale. Har en tendens til å konkludere litt raskere enn jeg burde, i likhet med sånn ca alle andre mennesker.

Det som alltid har frustrert og skremt meg, er fraværet av troverdige skildringer av livet på andre siden. Hvis jeg kunne gått 4 år tilbake i tid og skrevet det jeg trengte å lese,
ville det ikke vært hvordan de 3 første dagene med abstinenser utarter seg. Dette er tross alt smertelig kjent kunnskap for enhver junkie med litt fartstid i gamet.
Det store spørsmålet er hvordan de 3 neste ukene utarter seg:
Hvordan unngår jeg å la dette definere meg som menneske? Ønsker jeg i det hele tatt å unngå det?

For min del så handler jo dette først og fremst om å muliggjøre mine profesjonelle ambisjoner. Dette inviterer til en mer resultatorientert tilnærming:
Hvordan unngår jeg å gå inn i depresjon som indirekte konsekvens av psykologiske mekanismer knyttet til passivitet?
Hvordan skiller jeg denne fra de fysiologiske begrensningene knyttet til abstinenser?
Hvordan bevarer jeg den 'driven' jeg aldri fant i edruelighet?
Selvfølgelig er ikke dette endelig avgrensede og klart definerte tilstander; som med det meste annet så snakker vi her om helt flytende overganger på tvers av flere spektrum som definerer virkelighetsoppfattelsen vår.

Jeg må tenke litt, to be continued...

Sorry for avsnittshelvete og sikkert utallige skriveleifer; skriver i Notepad siden jeg ikke har råd til Office-lisensene mine engang.

Sitat av Zeelot Vis innlegg
Hvordan går det?

Har du noen gang tenkt på å bare isolere deg helt i typ 30 dager? Tvinge deg til å være clean. Sjekke inn i et monketempel elns?
Vis hele sitatet...
Joda, er sånn jeg alltid har gjort det. Hyttetur, familieferie etc. Problemet er jo at før eller siden må du returnere til virkelighetens elendighet. Hvis du ikke klarer å bli clean i kjente omgivelser, vil du på sikt falle tilbake, uansett.
Sist endret av Tøffetom; 8. desember 2018 kl. 11:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.