View Single Post
Skjer fortsatt ting på Blitz, er noen måneder siden jeg var innom though. Det skjer nok ikke like mye som i gamledager, men det er da aktivitet. Var der en del for litt mindre enn et år siden, og da var det ukentlige demonstrasjoner mot oppholdsstedet til nazistene på Holbergs plass. Nå har jo nazistene som holdt til der stukket av, så det er ikke mer av dem, men det er jo fortsatt konserter, kurs og liknende der. Blitz natt til første mai anbefales!

De lager jo også for eksempel kurs om hva som er viktig å kunne i forhold til demonstrasjoner. Problemet er bare at du nesten er avhengig av å høre om det fra bekjente.
På daglig basis henger sånn cirka de samme gamle folkene der vil jeg tippe, og Blitz henger seg jo ofte på demonstrasjoner som foregår rundt om i Oslo, noen ganger i samarbeid med for eksempel Rød Ungdom (Selv om de seff ikke vil kobles sammen med RU, få er jo glad i kommunister). Etter det jeg vet var det dog mer av det for et års tid tilbake, nettopp på grunn av NDL og nazist-opptøyene. Men utenom diverse demonstrasjoner, konserter og det daglige Blitz-miljøet, er ikke Blitz veldig aktive i det daglige gatebildet lenger. Punkebevegelsen er ikke spesielt stor i Norge, men det vokser iallfall på nytt frem en større alternativ bevegelse av ungdom, særlig i Oslo, for tiden. Snakker da om antikonsumerister osv.

Til tider er Blitz aktive her:
http://www.facebook.com/OsloAktivisme
Sist endret av 10:32; 7. februar 2012 kl. 17:51.