View Single Post
Trådstarter
109
Sitat av Alge Vis innlegg
Nå kan ikke jeg si noe sikkert, men jeg tror neppe de hadde felles venner.
Nummeret hans ble funnet igjennom finn.no. Svindlerne finner nummeret til de som legger ut biler på finn, på den måten så kan de se litt an bilene og på en måte så kan bilen reflektere litt hvilken type person den som har lagt ut bilen er.

Det trenger jo ikke stemme i alle tilfeller, men blir litt som klesstil man kan se for seg åssen type folk er utifra det. Men blir jo å ta ett skudd i mørket, men med mange forsøk og en viss peke pinne så treffer man jackpot til slutt

Altså, man tar ikke nummeret til en som har lagt ut en strøken liten Toyota yaris, den personen har antagelig vis ingen interesse i å kjøpe smugle øl/tobakk/brennevin. Skjønner?

Hadde heller valgt en litt herja eller en styla ungdoms bil eller noe.

Når det gjelder hvordan svindler traff så bra på det med en kamerat i fengsel, så tror jeg det har med å gjøre at de hadde snakket sammen før. Det er ikke så ulogisk at en som er hypp på å kjøpe smuglergods til 40000 på første telefon samtale har eller har hatt en kamerat i fengsel?
Det kan også vært andre ting som også gjorde at svindler valgte denne forklaringen denne gang (og det kan ha vært helt tilfeldig)
Vis hele sitatet...
Mye gode poeng her. De har holdt kontakten i ettertid også. De sier at pga så mye tvilsom traffikk i Trondheim den dagen har "sjefen" fryst alle leveringer. Men, heldigvis for meg står det en ferdig lastet bil klar. Den kan jeg kjøre hjem og losse selv, og så komme tilbake med den. "Problemet" er bare at den bilen må tømmes helt, og der er varer for 75 000kr. Han kunne gå god for meg visst jeg betalte 15 000 kr nå, og resten når varene var solgt. Jeg sa at jeg heller ville vente til "frysetida" var over jeg. Så får vi se hva som skjer. Aldri i livet om jeg gir noe mer penger til de der. Men, det skal de ha; de er jævlig dyktige å prate for seg! Det virker sinnsykt troverdig når jeg hører på hva dem sier.

Og til dere haters: Det er fort gjort å ryke på en smell, ganske mange ytre påvirkninger som bidro til at jeg ble så "solgt" da jeg hørte om dealen. Tror nok dere selv også kan være mer lettlurt enn dere selv vil innse!

Vil også legge til at bilen jeg la ut var en helt plane Peugeot Expert, så det kunne jo vært hvem som solgte den vel?
Sist endret av Pulev1; 17. mars 2017 kl. 14:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.