View Single Post
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Jeg vil tro at siden varmtvannstanken er isolert er det billigst å varme vann der. Men det kan du ikke drikke.
Jeg tror ikke vannkokeren har "oppstartsforbruk" ? Det forsto jeg ikke helt.
Tror man bruker litt mer strøm når man varmer opp vann på komfyren. I og med at kjelen er i kontakt med konfyren. Induksjonstopp eller ikke.
Varmeelementet i vannkokeren er inne i vannet (på en måte) og jeg vil tro den da varmer vannet mer uten tap. I forhold til konfyr.
Vis hele sitatet...

Kan og kan, om tempen er høyere en legionella ol tåler så går det vel helst bra å drikke varmtvann fra vv.tank? Selve tanken er jo syrefast stål, isolasjon sitter jo utenpå tanken. Bør ikke bo noe i vv.tanken vi ikke tåler, ikke er det giftige komponenter heller i vv.tanker jeg har sett. Rustfritt stål i selve tanken + varmeelemt. I de fleste hjem er det vel såpass gjennomstrømming i vv.tank pluss såpass høg temperatur på vannet at det bør være helt uproblematisk å ta seg en kopp ta direkte fra vv.kran eller pulverkaffe.

Og skal en bare ha med varm drikke i thermoskoppen så går det sikkert fint å tanke opp med varmt vann fra springen. Det bør vel bli det absolutt billigste iom at varmtvannet alt er der. Og når nytt vann renner inn i tanken så blir det minimalt med pådrag for komme opp til rett temp.
Sist endret av _abc_; 17. februar 2021 kl. 12:38.