View Single Post
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hadde man bare speeda opp den litt så synes jeg den er helt konge faktisk! Det er noe med at når man skal ha ting opplest med talesyntese så er man nødvendigvis ikke ute etter å ha en stemme som gir deg inntrykk av å lese lydbok. Heller en syntetisk og robotaktig stemme enn en ræva lydbokinnleser any Day of the week, og nå vet jeg at jeg snakker for de aller fleste som er avhengig av sånn teknologi fra børjan av!
Vis hele sitatet...
Jeg hører ofte lydbøker på 1,25x tempo, faktisk. Det høres litt unaturlig ut i begynnelsen, men man blir vant til det nesten med en gang, så høres det naturlig ut. Kommer an på hvilken lydbok, selvsagt. Noen ting vil du bruke tid på for opplevelsens del, og noen ting er for kompliserte til at jeg tar det så kjapt. Men typisk lett sakprosa vil jeg helst høre i samme tempo som jeg vanligvis leser. Det blir som å lese på en skjerm der rulleteksten går for treigt, det ødelegger flyten. Jeg hater egentlig romaner på lydbok der den som leser er for treig også, noen leser som om de spiller ut scenen. Jeg vil at de skal lese som om jeg leste det selv.
Sist endret av *pi; 24. juli 2020 kl. 06:54.