View Single Post
Sitat av thomaa Vis innlegg
Skissen min er kanskje litt utydelig. My bad. Boksen "Netgear Nighthawk R7000" er router, satt opp med NAT.


t
Vis hele sitatet...
Da må den ha WAN-port mot FMG og LAN-porter inn mot eget utstyr. Jeg har ikke satt opp tilsvarende selv, men tror du fortsatt må ha egen kabel fra FMG(port 1 og 2) til Altibox.

Har fått til et fungerende oppsett med fiber rett i Mikrotik RB3011, en TV-boks og mye annet nettverksutstyr. Det eneste jeg har problemer med er når jeg ikke kobler TV-boks direkte i RB3011, men via en switch. Får forbindelse, men bildet/lyden hakker etter noen sekunder (når IGMP-starter?). Har prøvd både med en TL-SG108E og en Mikrotik hEX Poe (RB960PGS satt opp som en switch). Det merkelige er at noen ganger kan det fungere, men så restarter jeg TV-boks og hakkingen kommer tilbake. Noen som har noe forslag? Legge inn VLAN direkte i switch?
Siden jeg har annet utstyr som trenger internett ved siden av TV-boksen hadde det vært greit å få dette til å fungere.
Sist endret av HarryK; 13. april 2018 kl. 09:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.