View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du antar her at alle mennesker er kalde kalkulerende roboter, livet handler i flere situasjoner om å kaste seg litt ut i "det".

Er alternativet ditt at vi alle blir barnløse? I Norge sliter vi faktisk med å holde opp folketallet. På grunn av høye fødselstall etter andre verdenskrig samt lave fødselstall i tiden etter gjør at vi står i fare for en eldrebølge som kan gå hardt ut over velferdssystemet.

Som tidligere nevnt så var TS lykkelig gift, skulle hun ignorert sine følelser og pekt til statistikken og sagt "Du det her er sørgelig lesning altså, jeg tror vi dropper barn, for vi kommer jo mest sannsynlig til å skilles ut i fra de tallene her." ?
Du må jo selv innse at dette er totalt urealistisk?
Vis hele sitatet...
Sorry altså men de fleste ekteskap i dag varer ikke og det kan man med fordel ta høyde for skal man ha unødvendig mange barn. Av den enkle grunn at det er barna det går utover. Spør du moren min kunne hun nok med fordel klart seg med halve meg som enebarn, 4 virker helt totalt virkelighetsfjernt for meg som er vokst opp med moren min alene. Har du satt deg i denne posisjon så får en og ta konsekvensene av det og prioritere barna og innse at livet kansje ikke helt ble som forventet. Alt annet er bare egoistisk.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Jeg er alene med fire små barn, nyutdannet og fulltidsansatt i et omsorgsyrke med høyt tempo og mye ansvar. Jeg trives i jobben, og står kanskje på tampen til en forfremmelse som vil gi meg enda mer innflytelse og mening med det jeg gjør..
Vis hele sitatet...
Her er det jo bare å få prioriteringene rett.. Barn eller karriere først?
Sist endret av Yalla; 30. oktober 2017 kl. 10:17.